پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
موسسه تحقیقاتی بین‌المللی اینتل‌لب با استناد به تصاویر ماهواره‌ای در مورد فرونشست فاجعه‌آمیز تهران هشدار داده است. این موسسه در گزارشی تحت عنوان "فرونشست زمین در تهران بمب ساعتی آرام" است.
شعار سال: موسسه تحقیقاتی بین‌المللی اینتل‌لب با استناد به تصاویر ماهواره‌ای در مورد فرونشست فاجعه‌آمیز تهران هشدار داده است.

این موسسه در گزارشی تحت عنوان "فرونشست زمین در تهران بمب ساعتی آرام" است هشدار داده که بروز این پدیده "زندگی سیزده میلیون ساکنان این شهر و زیرساخت‌های حساس آن را تهدید می‌کند. " نتیجه‌گیری اخیر بر اساس ارزیابی کارشناسی تصاویری ماهواره‌ای به دست آمده است.

نابودی شبکه برق‌رسانی و قطع برق، انفجار لوله‌های گاز، بروز ناگهانی حفره‌های عمیق، کج شدن ساختمان‌ها و شکاف در جاده‌ها و خیابان‌ها از عواقب این پدیده خواهد بود.

یراساس این گزارش، فرونشست زمین در منطقه عمومی تهران سال‌هاست که شناخته شده، اما این پدیده اینک خود پایتخت را تهدید می‌کند و برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی در چند دهه اخیر باعث شده است که زمین در برخی نقاط تهران تا سالی ۲۵ سانتیمتر فرونشست کند.

استفاده غیرمنطقی از منابع آب رو و زیر زمینی همراه با تغییر آب و هوا و کاهش بارندگی از جمله عوامل بروز فاجعه فرونشست زمین در بسیاری از نقاط ایران در دهه‌های اخیر بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۲۵۷۴۸، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین