پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۴
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: حدود ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب برای تزریق مصنوعی تا افق ۱۴۱۰ باید به منابع آب زیرزمینی تزریق شود که اگر این اتفاق رخ دهد مسئله فرونشست تهران حل خواهد شد. برخی از منتقدین، این وعده ۱۰ ساله را وعده سرخرمن تفسیر کرده اند.

شعار سال:محمدرضا بختیاری گفت: حدود 290 میلیون متر مکعب آب برای تزریق مصنوعی تا افق 1410 باید به منابع آب زیرزمینی تزریق شود که اگر این اتفاق رخ دهد مسئله فرونشست تهران حل خواهد شد.
 
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به فرونشست زمین در برخی نقاط استان به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: وزارت نیرو به آب منطقه‌ای تهران منابعی تخصیص داده و ابلاغ کرده باید 290 میلیون مترمکعب آب تا افق 1410برای تغذیه مصنوعی به منابع آب زیرزمینی تزریق شود.

او افزود: دو کار باید در بحث جلوگیری از فرونشست اتفاق بیفتد یکی اینکه باید برداشت منابع آب زیر زمینی را کاهش دهیم و دیگر باید پساب جایگزین چاه‌های کشاورزی شود.
 
بختیاری با بیان اینکه باید چاه‌های غیر مجاز را ببندند و چاه‌های مجاز را با پساب جایگزین کنند، تاکید کرد: حدود 290 میلیون متر مکعب آب به این مسئله اختصاص داده شده که اگر این اتفاق رخ دهد مسئله فرونشست تهران حل خواهد شد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در واکنش به وضعیت کیفیت آب تهران گفت: ما در روز 1000 نمونه از منابع آب تهران می گیریم و بیش از 10 آزمایشگاه در تهران داریم که کوچکترین مسئله رخ دهد آن را کنترل می کنیم.
 
او در پاسخ به ادعایی مبنی بر افزایش برخی بیماری‌ها در مناطقی به علت کاهش کیفیت آب گفت: کذب محض است و اصلا چنین چیزی نیست. آب تهران لحظه ای کنترل می‌شود.
 
بختیاری در پایان تصریح کرد: سیستم تهران به گونه‌ای طراحی شده که امکان ورود مواد آلاینده وجود ندارد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:  23 مهر  1400، کدخبر:1246691 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین