پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پیشنهاد اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی و جلوگیری از تنش آبی و تامین آب شرب خبر داد و گفت: براساس اعلام هواشناسی بارندگی تا پایان سال آبی کشور پیش‌بینی نمی‌شود.
شعار سال: «اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات انجام شده در مدیریت بحران برای مقابله با خشکسالی در کشور گفت: امسال با خشکسالی در کشور روبرو هستیم و نزدیک به ۴۹ درصد کاهش بارندگی در کشور داریم، البته در برخی از مناطق این عدد خیلی بالاتر است و در برخی مناطق شاید کمتر باشد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی در استان‌های جنوبی کشور بیشتر است، ادامه داد: براساس اعلام هواشناسی بارندگی تا پایان سال آبی کشور پیش‌بینی نمی‌شود. ممکن است وضعیت سخت و بغرنجی داشته باشیم.
 
رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به همین منظور روز گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو، معاونان وی، معاونان آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و مسئولان هواشناسی برگزار شد.
 
اولویت کار ما تامین آب شرب است

نجار با بیان اینکه در این جلسه وضع آبی کشور بررسی شد، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد برای تامین آب مورد نیاز به ویژه آب شرب بتوانیم از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران به دولت پیشنهاد دهیم مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر بگیرد و امیدواریم این پیشنهاد نیز در دولت به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: نکته اساسی این است که مردم باید در این زمینه و برای مقابله با خشکسالی با ما همراهی لازم را داشته باشند، اولویت کار ما تامین آب شرب است، لذا باید شدیدا در این زمینه مردم همکاری داشته و صرفه‌جویی کرده و از اسراف پرهیز کنند تا بتوانیم امسال را بگذرانیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مصرف بالای آب در کولر‌های آبی گفت: امسال با کمبود بارش، افزایش دما و افزایش تبخیر در کشور روبرو هستیم. همچنین از سوی دیگر با افزایش نیاز‌ها از سوی مردم روبروییم؛ بنابراین خواهش می‌کنم مردم هم نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشند.

نجار با تاکید برای اینکه مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای تامین آب شرب به دولت پیشنهاد شده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز این مبلغ را پذیرفته است. این مبلغ برای کاهش تنش آبی در بخش شرب قرار است استفاده شود. برای تامین آب حدود ۷ هزار روستا بالای بیش از ۲۰ خانوار باید با تانکر یا مواردی از این موارد اقدام کرد.
وی درباره اقدامات لازم برای مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی مقرر شد که وزارت جهادکشاورزی برنامه‌های خود را اعلام کرده و این برنامه‌ها در شورای عالی سازگاری کم آبی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 
فرونشست‌ها در مناطق مختلف کشور

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین درباره فرونشست‌ها در مناطق مختلف کشور گفت: موضوع فرونشست‌ها به طور کلی در کشور رصد می‌شود و نتایج آن به دستگاه‌های مربوطه منعکس می‌شود تا در نقاط حساس مانند ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه اقدامات لازم صورت بگیرد.

نجار با بیان اینکه فرونشست زمین ارتباط مستقیم با برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی و بارش در کشور دارد، خاطرنشان کرد: فرونشست یک زلزله خاموش و خطرناک است و باید تمام دستگاه‌ها که به نوعی ممکن است از این بحران آسیب ببینند مانند راه‌آهن و فرودگاه‌ها به این موارد توجه کنند و تمهیدات لازم برای مقابله با این بحران را انجام دهند.

وی ادامه داد: مناطق بسیاری در کشور با پهنه‌های مختلف دچار مشکل فرونشست هستند. متاسفانه این مناطق پهنه‌های شهری مانند تهران را نیز در بر می‌گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:: ۱۰۷۰۸۴۹، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
کاش این بودجه واقعا صرف عمران و آبادانی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین