پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
رضا کرمی محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر اسکن معابر تهران برای مقابله با پدیده فروریزش امکان‌پذیر نیست گفت: در حال حاضر انجام مطالعه تنها راه پیشگیری از بحران است.

شعارسال: رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در رابطه با پایش فرونشست در پایتخت گفت: فرونشست با فرو ریزش متفاوت است. فرونشست یعنی اینکه خاک در سطح وسیعی به تدریج شروع به پایین رفتن می کند و سازه‌ای که روی آن است پائین می رود.

او افزود: بنابراین در فرونشست اتفاق خاصی برای سازه هایی که روی آن اتصال دارد، رخ نمی دهد اما ممکن است در مکان‌های خاصی ایجاد شود ولی فروریزش به صورت ناحیه خیلی کوچک به صورت ناگهانی پائین می رود که عمق آن معمولا خیلی زیاد است.

کرمی با اشاره به تجربه پایتخت در امر فرو ریزش گفت: این اتفاق چندین بار در تهران رخ داده که 80 درصد آن موارد در مسیر مترو بوده است.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ممکن است در مواردی لوله آب نشتی داشته باشد وقتی آب روی خاک سست می‌ریزد هنگامی که با لرزش مترو همراه شود به یکباره خاک پائین می‌رود.

او در رابطه با امکان اسکن معابر سطح شهر برای پیشگیری از فروریزش اظهار کرد: اسکن معابر بسیار پر هزینه است و در حال حاضر امکان آن را نداریم.

کرمی گفت: دستگاه اسکنی که موجود بوده برای شرکت نفت است و هزینه زیادی به ما برای یک مسیر مانند اتوبان دادند و علاوه بر هزینه، سرعت این اسکن ها هم کم است و نمی توانیم کل تهران را اسکن کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان تصریح کرد: مطالعه کل خاک تهران را انجام داده‌ایم که این مطالعات برای پیشگیری صورت گرفته است تا نحوه ساخت و ساز و کاری که مترو انجام می‌دهد را اصلاح کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 6آذر1398 ، کدخبر: 928177: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین