پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی مباحث و مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره انتشار یک کتاب کودک، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این معاونت توضیحاتی را ارائه کرد.
شعار سال:معاونت امور فرهنگی درباره حاشیه‌های پیش آمده برای انتشار یک کتاب کودک توضیحاتی ارائه کرد.
 به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی مباحث و مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره انتشار یک کتاب کودک، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این معاونت توضیحاتی را ارائه کرد.

بر اساس این توضیحات مجوز کتاب مورد اشاره در سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صادر شده است. متن این کتاب بر اساس یکی از حکایت‌های کهن برای بزرگسالان است که ناشر آن را برای گروه سنی کودک و نوجوان بازتولید و منتشر کرده است.

بر اساس رویه نظارت بر کتاب و نشر وقتی مجوزی برای کتابی صادر می‌شود، در نوبت‌های بعدی چاپ، کتاب مورد ارزیابی دوباره قرار نمی‌گیرد مگر اینکه گزارشی در مورد آن کتاب به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده باشد. در مورد کتاب مورد اشاره نیز بعد از سال ۸۹ هیچ گزارشی دریافت نشده است.

در همین راستا پس از آگاهی از موضوع در فضای مجازی، بلافاصله بررسی لازم صورت گرفت و پس از تایید موضوع توسط کارشناسان، ابطال مجوز نشر کتاب مذکور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان صادر کننده مجوز اعلام شد.

همچنین مقرر شد نسبت به جمع‌آوری آن از کتابفروشی‌ها و مراکز پخش کتاب اقدام شود. به ناشر کتاب نیز تذکر جدی داده شده است.

قابل ذکر است در روزهای اخیر انتشار تصویری از محتوای کتابی ویژه کودکان که در آن به موضوع خودکشی پرداخته، در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت. مخاطبان، مسئولان وزارت ارشاد را به دلیل صدور مجوز انتشار این کتاب مورد انتقاد قرار دادند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:11مهر1398،کد خبر:www.yjc.ir،7091955

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین