پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
نشست آموزشی کارشناسان هسته ای ایران و همتایان روسی در زمینه آموزش های اتمی، تعمیر و نگهداری نیروگاهی در استان «ته ویر» روسیه واقع در شمال غربی استان مسکو آغاز شد.

شعار سال: گروه کارشناسان ایرانی در دوره دو هفته ای با فعالیت های کاری مهندسان روسی در نیروگاه اتمی کالینین که با چهار راکتور یک هزار مگاواتی برق بخشی از منطقه شمال غرب روسیه را تامین می کند، به صورت میدانی و ساختاری آشنا می شوند.

روس انرگو اتم جمعه اعلام کرد که دوره هماهنگی و همکاری آموزشی بنا به درخواست طرف روسی در حوزه های چگونگی نگهداری و تعمیر سامانه های نیروگاهی و همچنین هشداردهی برای استفاده در نیروگاه اتمی بوشهر که با مشارکت روسیه ساخته شده است، برگزار می شود.

بنا به اعلام پایگاه این شرکت وابسته به روس اتم، ویکتور سوشکو سر مهندس نیروگاه هسته ای کالینین در دیدار با هیات ایرانی گفت: در دوره حضور همتایان ایرانی، مسائل جامع تعمیر و نگهداری نیروگاه ها بررسی و ارائه خواهد شد و به تمامی پرسش ها به صورت علمی و عملی پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: مهندسان و کارشناسان ارشد هسته ای نیروگاه کالینین همه دانستنی ها درباره فعالیت ها، روند کاری و همچنین امور مختلف مربوط به بهره برداری نیروگاهی را ارائه می کنند.

محسن شیرازی عضو هیات ایرانی نیز در این نشست گفت: کارشناسان ایران با استفاده از فرصت فراهم شده و ارزشمند دریافت اطلاعات به صورت عملی و علمی در مرکز کالینین، دانستنی های لازم را در بخش های تعمیر نیروگاهی و سازماندهی کارها دریافت خواهد کرد.

شرکت برگزار کننده این دوره، مدیریت بهره برداری و تعمیراتی از 10 نیروگاه هسته ای با 33 راکتور را در مناطق مختلف روسیه برعهده دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایرنا، تاریخ انتشار: 8 مرداد 1395، کد مطلب: 82168213 (5471465):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین