پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
افزایش چند برابری نرخ کرایه خودروهای سواری و اتوبوس در خاک عراق زائران کربلا را برای سفر از شلمچه عراق به نجف اشرف و کربلا با مشکل مواجه کرده است.

شعار سال: برخی از زائران اربعین که روز جمعه از مرز شلمچه به عراق سفر کردند به دلیل افزایش چند برابری کرایه اتوبوس و سواری ناچار به بازگشت شدند.

این زائران اظهار داشتند: رانندگاناتوبوس های عراقی بابت انتقال هر زائر از شلمچه عراق تا نجف بین ۳،۵ تا پنج میلیون ریال طلب می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با تائید افزایش نامتعارف نرخ کرایه خودروها در خاک عراق گفت:با اعزام ۵۵ دستگاه اتوبوس به شلمچه عراق تلاش شده تاکرایه حمل و نقل زائران از این گذرگاه مرزی تا نجف اشرف کاهش یافته و متعادل شود.

غلامعباس بهرامی نیااظهار داشت:نرخ کرایه هر مسافر از شلمچه عراق تا نجف اشرف ۱،۵ تا ۲ میلیون ریال است که با توجه به تقاضای زیاد در کشور عراق و کمبود وسیله نقلیه همچنین ترافیک در مسیر شلمچه عراق ، کرایه ها افزایش چشمگیری داشته است و تا پنج میلیون ریال نیز بعضا از هر زائراخذ می شود.

وی گفت: افزایش نامتعارف کرایه ها در خاک عراق از طریقکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در حال پیگیری است و از طرف عراقی خواسته شده تا بر کرایه ها نظارت داشته باشد.

بهرامی نیا اظهار داشت: با اعزام ده ها دستگاه اتوبوس از ایران به خاک عراق تلاش می شود نرخ کرایه در مسیر شلمچه عراق به نجف اشرف و کربلای معلا متعادل شده و کاهش یابد.

وی از تامین چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه همچین اندیمشک به عنوان شهرستان معین حمل و نقل مرز مهران خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت:نرخکرایهدر دو گذرگاه شلمچه و چذابه در استان خوزستان بر اساس نرخ مصوبه ستاد مرکزی اربعین محاسبه شده و از سوی مسئولان پایانه ها و تعزیرات حکومتی نظارت لازم بر آن انجام می شود.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر با آغاز ماه صفر شروع شده و در چند روز مانده به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام بهاوج خواهد رسید.

شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست.

از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه راهی عتبات شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ 19 مهر 98، کد مطلب: 506513: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین