پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
هزاران زن عربستانی با پیوستن به کمپینی مبنی بر درخواست برای لغو قیمومیت مردان بر زنان در عربستان جنجال بزرگی به پا کردند.

شعار سال:

به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، ده‌ها هزار تن از کاربران عربستانی توئیتر از هر دو جنس به کمپین شجاعانه "لغو قیومیت مردان بر زنان" پیوستند.

تعداد توئیت‌ها در این موضوع تاکنون به حدود ۷۰ هزار توئیت رسیده و انتظار می‌رود تعداد شرکت کنندگان در این بحث داغ و جنجالی افزایش یابد.

در این کمپین که موضوعی حساس در عربستان محسوب می‌شود، هر یک از دو طرف موافق و مخالف سعی دارد ثابت کند تعداد حامیانش بیشتر و دلایلش محکم‌تر است.

در کنار کاربران عربستانی توئیتر که گروهی موافق و گروهی مخالف هستند، چهره‌های مذهبی، رسانه‌ای، نویسندگان، مشاهیر و چهره‌های برجسته فرهنگی این کشور نیز حضور یافته‌اند، امری که بر اهمیت بحث مذکور می‌افزاید. کمپین لغو "قیومیت مردان" بر زنان که اکثرا زن‌ها حامی آن هستند معتقد است، این حق زن است که شأن و منزلت و حقوقش حفظ شود واین مساله برای زن یک اولویت است.

در مقابل مخالفان این کمپین که گروهی زن نیز عضو آن هستند، می‌گویند، قیمومیت مرد موجب حمایت از زن و حفظ آینده‌ است و این قیومیت مانعی در امور زنان و اختیارات آنها نیست بلکه نیاز به موافقت سرپرست وی وجود دارد و در صورتی که احساس کند در این خصوص به وی ظلم می‌شود می‌تواند به دستگاه قضایی رجوع کند.

طبق اصل قیمومیت مرد بر زن عربستانی بالغ، وی برای سفر، ازدواج، یافتن کار، برخورداری از مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در برخی موارد، اجاره یک آپارتمان و یا شکایت حقوقی به اجازه ولی و سرپرست خود نیاز دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 مرداد 95 ، کد مطلب:95050105520: www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین