پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
عربستان سعودی از گزارش دیده بان حقوق بشر که روز یکشنبه در مورد ادامه محدودیت‌ها علیه زنان در عربستان منتشر شد، انتقاد کرد.

شعار سال: گزارش دیده بان حقوق بشر تحت عنوان "همچون کسی که در جعبه زندگی می‌کند: زن و نظام مردسالاری در عربستان" به حقوق زنان در عربستان اشاره کرده و آورده است که ریاض زنجیره‌ای از تغییرات محدود را در طول بیش از 10 سال برای کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر زنان اجرا کرد که از جمله آنها لغو قانونی بود که زن را ملزم می‌ساخت از ولی امر خود برای کار کردن اجازه بگیرد.

گزارش دیده بان حقوق بشر به این امر اشاره کرده است که زنان در عربستان همچنان به اجازه ولی امر خود چه پدر، همسر یا پسرشان برای سفر کردن یا تحصیل یا ازدواج نیاز دارند.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه اصلاحات گامی در مسیر درست بوده است، اما این اصلاحات جزئی بوده و کامل نیست و همچنان مردسالاری به قوت خود باقی است و بر سر اصلاحات سنگ اندازی می‌کند و گاهی اصلاحات را بی‌محتوا می‌سازد.

در همین حال، مفلح القحطانی، رئیس جمعیت ملی حقوق بشر در عربستان در مصاحبه با رویترز گفت که این گزارش سنت‌های جامعه و سیاست‌ عربستان را که بر بهبود وضعیت زنان تاکید دارد، با هم ادغام کرده است.

القحطانی از این گزارش انتقاد و اعلام کرد که نظام مردسالاری هدفش حمایت از زن و کمک به آن است، همانطور که محدودیت‌هایی را بر زن آن طور که دیده بان حقوق بشر به تصویر کشیده است، اعمال نمی‌کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 27 تير 1395، کد مطلب: 13950426000188:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین