پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۵۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
ساعاتی پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از دست یابی به توافق جدید برگزیت خبر داد.
شعارسال: جانسون روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت:‌ ما به توافق جدیدی رسیدیم که کنترل [کشور] را پس می‌گیرد.

این توافق اینک بایستی تا پیش از پایان مهلت برگزیت به تائید سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و پارلمان انگلیس برسد تا به اصطلاح برگزیت با توافق انجام شود. بر اساس برنامه اعلام شده انگلیس ۳۱ اکتبر (۹آبان) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

حزب ائتلافی دولت جانسون موسوم به حزب اتحادگرای دمکراتیک ایرلند شمالی (DUP) در واکنش به این خبر، مخالفت خود را با توافق جدید برگزیت اعلام و رهبر حزب مخالف دولت انگلیس هم تصریح کرد که از توافق جدید در پارلمان حمایت نمی کند.

جانسون قصد دارد تا روز شنبه در نشست فوق‌العاده پارلمان، توافق جدید را به رای بگذارد. اگر او در این رای گیری شکست بخورد، طبق مصوبه پارلمان بایستی مهلت برگزیت را به تعویق بیندازد. نخست وزیر انگلیس بارها اعلام کرده که به هرقیمتی انگلیس را در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

ژان‌کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به توافق به دست آمده در توییتر نوشت: جایی که اراده وجود داشته باشد توافق می‌شود. توافق جدید متوازن و عادلانه و مطابق با تعهد ما برای یافتن راه حل است.

وی به شورای اروپا پیشنهاد کرد تا این توافق را تصویب کنند.

با این حال واکنش‌های منفی سیاستمداران انگلیس نسبت به توافق جدید نشان می دهد که جانسون تا اجرای برگزیت مسیر بسیار ناهمواری را پیش رو دارد. چنانچه جو سوینسون رهبر حزب لیبرال دمکرات اعلام کرد:‌نبرد برای توقف برگزیت تمام نشده است. توافق جدید جانسون برای اقتصاد، خدمات عمومی و محیط زیست مطلوب نیست و من برای توقف روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشتر از گذشته مصمم هستم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 25 مهر 1398 ، کدخبر: 83521411 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
0
0
جایی که اراده وجود داشته باشد توافق می‌شود.
ناشناس
France
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
تاثیر جانسون در این برگزیت عجیب واقعا از روز اول جز معدود سیاستمدارانی بود که پای کار بوده حالا هم خودش داره موضوع رو پیش میبره
ناشناس
United States
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
در آینده تاریخ از این آقای بوریس جانسون حرفها خواهد زد و از نقشش در تغییرات در جهان مسائل عجیبی رو خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین