پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور از افزایش ۴۰ درصدی نرخ سیمان نسبت به ابتدای سال در کشور خبر داد.

شعارسال: عبدالرضا شیخان در نشست هم اندیشی و بررسی نرخ حمل محمولات سیمان در مناطق مختلف کشور که با حضور مسئولان استان های تهران، مرکزی، مازندران، لرستان، کرمانشاه، کردستان، البرز در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۸۶ سال عمر صنعت سیمان است و همه نسبت به هزینه های لازم برای احداث یک کارخانه اشراف دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۱ کارخانه سیمان با تولید ۸۹ تا ۹۰ میلیون تن در کشور وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت سیمان یکی از صنایعی است که مواد اولیه آن با شرایط سخت تولید می شود، افزود: حدود ۴۰ درصد از نرخ سیمان نسبت به ابتدای سال افزایش یافته است.

شیخان ادامه داد: ما از ظرفیت ۹۰ میلیون تن، حدود ۶۵ درصد تولید داریم و علاوه بر این تولید مناسب، حدود ۹۰ میلیون هم جابجایی مواد اولیه داریم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور یادآور شد: کرایه حمل سیمان حدود ۲۲ تا ۲۲.۵ درصد قیمت سیمان است و با توجه به شرایط تحریمی نمی توانیم بدون دقت نرخ ها را افزایش دهیم.

عبدالرضا شیخان با بیان اینکه با توجه به کمبود نقدینگی در خط تولید و تحریم، کارگران این بخش از دور خارج نشده اند، اضافه کرد: سیمان قابل مقایسه با سایر کالاها نیست، ما باید دست به دست هم بدهیم تا این دوران سپری شود، زیرا که تولید موجب چرخش گردونه حمل و نقل می شود، بنابراین باید همدیگر را دریابیم که نرخ حمل سیمان را با اصرار بر تن کیلومتر و غیره محدود نکنیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران هم در این بخش اقتصاد قوی ندارند، افزود: همه ما در کشتی به نام ایران نشسته ایم و در شرایط تحریمی به سر می بریم که اگر مقاومت کنیم تا سال ۱۴۰۰ وضعیت عالی خواهد بود.

این مسئول ابراز داشت: افزایش نرخ حمل سیمان باید نسبت به زمان باشد و این افزایش هر روز نمی‌تواند باشد.

شیخان افزود: با توجه به اینکه افزایش نرخ حمل، موجب افزایش قیمت کالا می شود و مردم قادر به پرداخت نخواهند شد، تقاضای ما این است که همه با هم همفکر باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت راه و شهرسازی، تاریخ انتشار: 24مهر1398 ، کدخبر: 74118: news.mrud.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین