پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
یقیناً اگر کارآفرینی فاقد مشخصات یک رشته و نظم علمی باشد هرگونه سرمایه‌گذاری فکری در آن نوعی اتلاف وقت خواهد بود.آیا کارآفرینی و پژوهش‌های مرتبط با آن را می‌توان یک شاخه مستقل بشری درنظر گرفت؟

شعار سال: آیا کارآفرینی و پژوهش‌های مرتبط با آن را می‌توان یک شاخه مستقل بشری درنظر گرفت؟ این سوال به خصوص برای افرادی که تمایل دارند به صورت جدی و مستمر وارد حوزه‌ پژوهش‌های کارآفرینی بشوند از اولویت و اهمیت فراوانی برخوردار است.

یقیناً اگر کارآفرینی فاقد مشخصات یک رشته و نظم علمی باشد هرگونه سرمایه‌گذاری فکری در آن نوعی اتلاف وقت خواهد بود. به‌طور کلی یک شاخه و حوزه مستقل مابین علوم مختلف بشری می‌توان با گروهی از دانشمندان با علاقه مشترک پژوهشی و مفروضات پذیرفته شده عام بین آنها از سایر علوم تمیز داد.

این مفروضات پایه شامل فلسفه، اهداف، موضوع مشاهده، روش‌های پژوهشی و ادبیات پژوهشی است که مرزهای تفکیک کننده هر علم را از علم دیگر مشخص می‌کند.

به‌طور کلی هر علمی که‌ در مرحله خردسالی قرار دارد در آن پژوهشگران عمدتاً بر روی موضوع پژوهشی بدون توجه به نظریه‌ها یا روش‌های به‌کار گرفته شده برای مطالعه پدیده یا موضوع پژوهش متمرکز هستند.

به‌عبارت دیگر در مرحله خردسالی علوم روش و چهارچوب‌های نظری از اهمیت کمتری برخوردار است. می‌توان اذعان کرد پژوهش‌های کارآفرینی یک حوزه علمی خردسال اما درحال تکامل و زایش است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 26 مهر 98، کد خبر: 431220، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۶
0
0
کارآفرینی خودش علم که می تونه در راستای کارآفرینی های علمی به پژوهشگران در حوزه ای کمک کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین