پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: احداث زندان‌های استاندارد و ارتقاء کیفیت زندان‌های فعلی، 2 سر فصل مهم در هزینه‌های عمرانی سازمان زندان‌ها است که نیاز به باز تعریف روند امور مالی در این بخش داریم.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی سازمان زندان‌ها بر ضرورت توسعه انضباط مالی و دقت بیشتر در امور مالی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: هرچند سازمان زندان‌ها علی رغم مأموریت‌ها و مسئولیت‌هایی که دارد، جزء ارگان‌های کم هزینه است اما نهادینه سازی انضباط مالی یک ضرورت دائمی است.

جهانگیر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: تمامی بخش‌های سازمان در سراسر کشور موظف هستند تا ضمن توجه به این اصل راهگشا در جهت نهادینه سازی انضباط مالی اقدام کنند.

وی کاهش هزینه‌ها را مهم‌ترین دستورالعمل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر شمرد و گفت: باید بدون اینکه خللی در امور اساسی سازمان به ویژه انجام کارهای مردم وارد شود، نسبت به بازنگری در خصوص راهکارهای کاهش هزینه‌ها اقدام عاجل انجام شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت طراحی مدل‌های جدید مالی در اجرای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: احداث زندان‌های استاندارد از یک سو و نگهداری و ارتقاء کیفیت زندان‌های فعلی، 2 سر فصل مهم در هزینه‌های عمرانی سازمان زندان‌ها است که نیاز به باز تعریف روند امور مالی و مدیریت هزینه در این بخش داریم.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: یکی از راهکارهای اصلاح نظام مالی، استفاده از ظرفیت‌های ویژه قانونی در خصوص فروش املاک مازاد سازمان و بهره برداری از درآمد حاصل از آن برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

جهانگیر توجه به استانداردهای بین المللی و استفاده از تجربیات داخلی را برای بهینه سازی و رشد کیفیت اقدامات عمرانی در عین کاهش هزینه‌ها ضروری خواند.

در این جلسه 3 ساعته که با موضوع ارائه گزارش عملکرد مالی سازمان زندان‌ها برگزار می‌شد، گزارش کاملی توسط مدیرکل امور مالی سازمان زندان‌ها ارائه شد.

جهانگیر با اشاره به موضوع حقوق بشر در زندان‌ها گفت: علی‌رغم اقدامات کم نظیر و حتی بی نظیری که در زندان‌های کشور در خصوص حرفه آموزی، سواد آموزی، بهداشت و درمان و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی انجام می شود، اما اطلاع رسانی مطلوبی صورت نمی‌گیرد.

وی طرح مسأله حقوق بشر از سوی برخی کشورها را موضوعی سیاسی عنوان کرد و گفت: به ادعای تمامی بازدید کنندگان خارجی از زندان‌های کشور، برنامه‌های زندانبانی ما و رعایت حقوق زندانیان در جهان کم نظیر است و شاخص‌های ما از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر فراتر است.

در ادامه مدیرکل بهداشت و درمان از اجرای 4 طرح پزشکی مهم در زندان‌ها از جمله درمان قطعی هپاتیت C خبر داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 11 مرداد 95 ، کد مطلب: 5716237: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین