پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی طی یادداشتی با اشاره به زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، ضرورت بازنگری در ساختارهای مدیریت، سبک زندگی و تبدیل ایده‌ها به اقدامات کاربردی را فراهم می‌آورد.

»:شعارسالمحمد علی حمیدیان»با اشاره اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، یادداشتی داده است، که متن این یادداشت به شرح زیر است.

شعار سال ضرورت بازنگری در ساختارهای مدیریت، سبک زندگی و تبدیل ایده ها به اقدامات کاربردی را فراهم می کند و رهبر معظم انقلاب به روشنی تصویر واضحی از فضای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در سال جاری را ترسیم کردند و موکداً بر تحقق امیدهای ملی و اقتصاد کشور اشاره دارند که این مهم به پدیده‌ای که در حوزه ارتکاب جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز بدون شک یک متغیر مؤثر و تسهیل گر محسوب می شود هم رخ می‌دهد.

بالطبع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باتوجه به قانون اساسی، اسناد بالادستی و توصیه های مقام معظم رهبری متولی اصلی پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی محسوب شده و تمامی نهادها و سازمان ها مکلفند که در فرآیند پیشگیری از جرایم و انحرافات اجتماعی یاریگر این معاونت باشند.

اگر فقر و عدم توانمند سازی در مسایل مادی را یکی از زمینه های اصلی ارتکاب جرایم به شمار آوریم، ضرورت اقتصاد مقاومتی، صیانت از اموال عمومی و سرمایه های ملی بیش از پیش هویدا می شود.

با مدیریت مطلوب منابع مادی و اصلاح الگوی مصرف می توان جریان سرمایه را به حوزه های زیرساختی هدایت نمود و با توسعه فرصت های شغلی و بهبود فضای کسب و کار از بروز بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.

این معاونت امسال از یک سو به جرایم اقتصادی، مالی و فسادهای اداری اهتمام خواهد داشت و از سوی دیگر با هماهنگی با برخی ادارات و سازمان های متولی همچون فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، اداره کل زندانها فرآیند ایجاد فرصت های شغلی را در دستور کار خواهد داشت.

با عنایت به این امر که ریاست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا وارز به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز برعهده این معاونت است، راهکارهای مؤثر در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا خصوصاً در شکل سازمان یافته ای آن در کارگروه طرح و اجرایی می شود بگونه ای که در سال گذشته نیز این مهم پیشگیری شد و سهم مؤثری در کاهش قاچاق خصوصاً قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی برجای گذشت.

برخی از راهکارها و موارد تحقق شعار نامگذاری سال، خصوصاً منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی و اجتماعی از وظایف فرصتی قوه قضائیه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می باشد زیرا ایشان در ایام نوروزی اشاره فرمودند امید است که در سال جاری درمسائل دیگر مثل مسائل و آسیب های اجتماعی، مسائل اخلاقی وفرهنگی هم تأثیرگذار باشند.

این مسئول در تکمیل مطلب خود بیان کرد: اهمیت پیشگیری از آسیب ها و مسائل اجتماعی تأثیر مستقیم در اقتصاد مقاومتی در پیشگیری از این جرایم و انحرافات را در پی دارد.

احقاق حق، بازرسی، صیانت از عدل و قسط و برخورد با مجرمان اقتصادی از دیگر اقداماتی است که در راستایی محقق شدن این مهم در دستگاه قضا طرح و پیشگیری می شود.

تحقق اقتصاد مقاومتی در پرتو افراد و اندیشه هایی می باشد که از این خواسته متبلور شده و فرآیند تحقق ایده به عمل و اقدام را بیاموزند. امری که بی گمان با آموزش صحیح و فرآیند جامعه پذیری مناسب و نهادینه سازی ارزش های مطلوب اجتماعی و فرهنگی اجرایی می شود.

این معاونت در سال جاری سعی دارد تا با برگزاری دوره های علمی و کاربردی در گروه های هدف ابزار و الزامات تحقق این شعار را به سهم خود اجرا کند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاريخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395، کد خبر: 173983، www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین