پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
بی‌ثباتی نرخ محصولات کشاورزی که در مدت نیمه نخست امسال، مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار حقوق ‌بگیر را تحت فشار قرار داد،
شعار سال: بی‌ثباتی نرخ محصولات کشاورزی که در مدت نیمه نخست امسال، مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار حقوق ‌بگیر را تحت فشار قرار داد،

بی‌ثباتی نرخ محصولات کشاورزی که در مدت نیمه نخست امسال، مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار حقوق ‌بگیر را تحت فشار قرار داد، همواره نقش واسطه‌ها و دلالان در این عرصه بیشتر بوده و دست‌اندرکاران کمتر در این زمینه توانستند، بازار را متناسب با شرایط پیش ببرند، اکنون که به سومین فصل سال وارد می‌شویم، بهانه‌های فصلی برای کمبود و رشد قیمت توجیه‌پذیر می‌شود. ایرنا گزارش داد واقعیت این است که دلالان و واسطه گران محصولات کشاورزی در بازار با ایجاد کمبود مصنوعی، فرصتی برای افزایش قیمت انواع محصول فراهم می‌سازند و در تازه‌ترین گزینه، خیار که در فصل تابستان باید به وفور در بازار باشد، از همان ابتدای تابستان تابع نرخ‌های شناور بود و هرگاه عرضه زیاد بود که قیمت را تحت تاثیر قرار می‌داد، از پیشخوان مغازه‌ها و غرفه داران جمع می‌شد و پس از قیمت مناسب از ۲۴۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تا چهار هزار تومان، بلافاصله در جایگاه خود ظاهر می‌شد.

شروع فصل پاییز که بهانه خوبی برای فروشندگان محصولات کشاورزی فراهم می‌کند که به دلیل آغاز سرما قیمت محصولات تابستانی را افزایش دهند، قیمت خیار را آنقدر افزایش داد تا از غرف میادین تره‌بار حذف شود و در مغازه‌ها یک کیلوگرم خیار سبز رسمی را حداقل ۱۰ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه کردند.

پس از گذشت ۲ هفته از تلاطم قیمت خیار در بازار و محو شدن از میادین میوه و تر‌ه‌بار یا عرضه محصول بی‌کیفیت، اکنون قیمت خیار در میادین تره‌بار به بیش از پنج هزار تومان رسیده، درحالی که نرخ این محصول در هفته‌های میانی شهریور کمتر از سه هزار تا نهایت ۳۵۰۰ تومان بود و اکنون در مراکز اصلی شهر سخن از قیمت هرکیلو گرم هفت هزار تومان است.

رییس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار تهران با بیان اینکه عرضه میوه‌های تابستانی رو به پایان است گفت: با شروع فصل سرما، قیمت هرکیلوگرم خیار رسمی از مرز هفت هزارتومان عبور کرد.

«اسدالله کارگر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نرخ‌نامه عمده فروشی محصولات کشاورزی از ۲۹ مهرماه تا یکم آبان ماه جاری قیمت هر کیلوگرم موز بین ۹.۵ هزار تا ۱۱ هزارتومان، پسته تازه بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان و نرخ هرکارتن آناناس بین ۱۸۰ تا ۲۶۰ هزار تومان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه تعادل، تاریخ انتشار: 29 مهر 1398، کدخبر: 155455 ، www.taadolnewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین