پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
شاهرخ شجری مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، ارزش صادرات محصولات کشاورزی ایران را ۶.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.
شعار سال:مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی، ارزش صادرات محصولات کشاورزی ایران را ۶.۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

 به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ شجری در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما در استان فارس، گفت: در سال گذشته ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی با ارزشی بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

این مسوول با بیان این که سالانه ۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، گفت: از این میزان ۸۴ میلیون تن مربوط به محصولات زراعی، ۲۲ میلیون تن محصولات باغی و ۱۶ میلیون تن محصولات دامی و آبزی است.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ایران رتبه دوم تولید خرما در جهان را داراست، خاطرنشان کرد: کشور مصر با تولید ۱.۶ میلیون تن خرما در جهان مقام اول و بعد از آن ایران با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن رتبه دوم جهانی در زمینه تولید خرما را دارا است.

شجری در عین حال یادآور شد: موافقتنامه همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا با ابلاغ ریاست جمهوری از ۵ آبان ماه سال جاری اجرایی می‌شود که باید این مهم به اطلاع کلیه صادرکنندگان و بازرگانان رسانده شود.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:24مهر1398،کد خبر:823770،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین