پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
اعلام کاندیداتوری هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی رسانه‌های حامی وی نیز با هدف طرح وی به عنوان رئیس آینده مجلس خبرگان انجام می‌شود این درحالی است که هاشمی در حال حاضر به صندلی غیر از صندلی ریاست مجلس خبرگان تکیه می‌زند.

اعلام کاندیداتوری هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی رسانه‌های حامی وی نیز با هدف طرح وی به عنوان رئیس آینده مجلس خبرگان انجام می‌شود این درحالی است که هاشمی در حال حاضر به صندلی غیر از صندلی ریاست مجلس خبرگان تکیه می‌زند.

گروه سیاسی مشرق - هاشمی رفسنجانی در گفت‌و گویی مشروح با هفته نامه «طلوع صبح» اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در مورد اهمیت دو انتخاباتی آتی (مجلس و خبرگان) گفت: این دو انتخابات بسیار مهم و جزو مهمترین انتخابات ما هستند. هرکس تعهد اسلامی و ملی دارد، باید خودش را آماده کند و در انتخابات حضور داشته باشد.

هاشمی اضافه کرد: کسانی که خود را صالح می‌دانند، نامزد شوند و اگر در آن سطح نیستند، برای رأی دادن بیایند. اینجا بسیار مهم است و نتیجه‌اش هم به همه‌ی ایرانی‌ها بر می‌گردد. این‌گونه نیست که یک عده ببرند و یک عده ببازند. نتیجه‌ی مثبت و منفی‌اش به همه برمی‌گردد. لذا خوب است که همه کسانی که احساس ملی‌گرایی دارند یا اسلامی و یا انقلابی هستند و هر چه که هستند و یا هر سه هستند، بیایند و در انتخابات شرکت کنند و بی‌تفاوت نباشند.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا حضرت‌عالی قرار است تحرکی داشته باشید؟» ، گفت: من در مجلس نمی‌توانم شرکت کنم، ولی بنا دارم در خبرگان شرکت کنم.

درحالی امروز خبر کاندیداتوری هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان مطرح می‌شود که روزنامه آرمان‌ هاشمی نیز روز گذشته از مثلث انتخاباتی نزدیکان وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان خبر داده بود.

هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت‌های سیاسی است که بنابر ترغیب اطرافیانش در انتخابات‌ بسیاری از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری شرکت کرده و شکست‌های زیادی در این اواخر بویژه پس از شرکت در مجلس ششم شورای اسلامی متحمل شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان کاندیدا مطرح شد اما با اتفاقاتی که در این مجلس رخ داد، آیت الله محمد یزدی به عنوان ریاست مجلس خبرگان پس از آیت الله مهدوی کنی انتخاب شد.

به نظر می‌رسد که اعلام کاندیداتوری هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی رسانه‌های حامی وی نیز با هدف طرح وی به عنوان رئیس آینده مجلس خبرگان انجام می‌شود این درحالی است که هاشمی در حال حاضر به صندلی غیر از صندلی ریاست مجلس خبرگان تکیه می‌زند.

بسیاری از کارشناسان سیاسی شکست‌های مداوم هاشمی در صحنه سیاست را به علت مشاوره‌های غلط اطرافیانش قلمداد می‌کنند که کارنامه پرچالشی برای وی به عنوان یک سیاستمدار کهنه‌کار در این اواخر ایجاد کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت مشرق ، تاریخ انتشار دوشنبه 12 مرداد 1394، کد مطلب: 448492 : http://www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین