پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۱۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
اهمیت پول و چاپ اسکناس باعث شده مسائل جانبی آن مثل طراحی و زیبایی نیز مورد توجه قرار گیرد. کشورهای آروبا، استرالیا، برمودا، بوتان، کومور، جزایر کوک، هلند، فیجی و هنگ‌کنگ بهترین طراحی‌ها را برای اسکناس‌های خود ارائه کرده‌اند.

 

 

 

 

شعارسال: اهمیت پول و چاپ اسکناس باعث شده مسائل جانبی آن مثل طراحی و زیبایی نیز مورد توجه قرار گیرد. کشورهای آروبا، استرالیا، برمودا، بوتان، کومور، جزایر کوک، هلند، فیجی و هنگ‌کنگ بهترین طراحی‌ها را برای اسکناس‌های خود ارائه کرده‌اند.

سکه و اسکناس‌هایی که در کشورهای مختلف ضرب و چاپ می‌شوند هر کدام طرح و ویژگی خاص خود را دارند.

اعتمادآنلاین در این مطلب، به نقل از 99دیزاین، زیباترین، جالب‌ترین و خوش‌طرح‌ترین پول‌های دنیا را معرفی می‌کند.

بهترین طراحی اسکناس متعلق به موارد زیر است:

 

1-کرون نروژ

 

-2فلورین جزیره آروبا

 

3-دلار استرالیا

 

4-دلار برمودا

 

-5نگولتروم بوتان

 

6 -فرانک کومور

 

-7دلار جزایر کوک

 

-8گیلدر هلند

 

9-دلار فیجی

 

10-دلار هنگ‌کنگ

 

-11 کرونای ایسلند

 

-12تِنگه قزاقستان

 

-13دینار کویت

 

-14روپیه مالدیو

 

-15 توگروگ مغولستان

 

16-روپیه نپال

 

17-دلار نیوزیلند

 

18-دبرا سائوتومه و پرنسیپ

 

19 -گیلدر سورینام

 

-20فرانک سوئیس

حال به نقل از سی‌نت به بررسی زیباترین و جالب‌ترین پول‌های جهان می‌پردازیم:

رویال مینت انگلیس

این سکه 12 وجهی متعلق به کشور انگلیس است و سال آینده ضرب می‌شود.

بیت‌کوین فیزیکی فنلاند

 

این سکه را کمپانی دناریوم (Denarium) ضرب کرده و در دو جنس برنج و طلا موجود است. سکه بیت‌کوین می‌تواند حاوی مقادیری بیت‌کوین باشد و هولوگرام خاصی دارد که از تمام اطلاعات محرمانه شما محافظت می‌کند.

دانگ ویتنام

این اسکناس رنگارنگ پلاستیکی در سال 2003 به چاپ رسیده است.

 

اسکناس پنج دلاری استرالیا

استرالیا می‌داند که چطور اسکناس چاپ کند. این اسکناس پلیمری با 2 نقطه برجسته به گونه‌ای چاپ شده که کسانی که مشکل بینایی دارند بتوانند با این دو نقطه مقدار پول را تشخیص دهند.

اسکناس 100 یوانی چین

این اسکناس که عدد 100 در آن با رنگ طلایی درج شده دارای چند زبان و خط و دیگر علامات امنیتی است که چاپ آن موجب شد تمام عابربانک‌های چین ارتقا داده شوند تا بتوانند این پول را شناسایی کنند.

اسکناس برگ جادویی کانادا

 

 

این اسکناس دارای چوب افراست. اگر در یک منبع نوری به برگ این اسکناس نگاه کنید خواهید دید که حلقه‌ای از نوشته‌ها روی آن ظاهر می‌شود که نشان‌دهنده ارزش این پول است.

اسکناس استرالیا

این پول پلاستیکی رنگارنگ در سال 1998 چاپ شد و هنوز هم اعتبار دارد. طرح این اسکناس از نامه‌ای عاشقانه الهام گرفته شده که خبرنگار گاردین آن را نوشت. در قسمتی از این نامه آمده: «دوام این پول به قدری است که می‌توانی آن را در جیبت بگذاری و موج‌سواری کنی

پوند بریستول

 

این پول خیلی جالب است؛ پوند بریستول یک ارز محلی است که انگلیس آن را به بریستول نام‌گذاری کرده است. فروشندگان بریستول مختارند این پول را از مشتریان خود بگیرند یا نگیرند.

پول نیوزیلند

این اسکناس پلاستیکی در سال 2015 چاپ شد و از اسکناس‌هایی که قبلاً چاپ شده روشن‌تر و تمیزتر است. رسانه‌های انگلیسی این پنج دلاری را «جذاب» توصیف کردند. انجمن بین‌المللی پول نیز لقب «اسکناس سال» را به آن اختصاص داد.

اسکناس سریلانکا

این اسکناس سال 1998 چاپ شد و در دهه 2000 میلادی کمی از کار افتاده شد، اما به خاطر اینکه جزو اولین اسکناس‌های پلیمری به شمار می‌رود مورد توجه قرار گرفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین،تاریخ انتشار: 21 مهر 1398،کدخبر:349969 ،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
1
1
گزارش جالب بود، واقعا پسندیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین