پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
بارها زمزمه کرده بودم، 'بنی آدم اعضای یکدیگرند' و 'چو عضوی به درد آورد روزگار'، 'دگر عضوها را نماند قرار'، اما باور نمی کردم، سوزش درد یک پسر بچه سیرجانی تا فرانسه هم برسد و دلی را بی قرار عضو دیگر به ایران بکشاند.

شعارسال : سی ام شهریور سال جاری، گزارشی بر روی خروجی ایرنا قرار گرفت که حاکی از درد و رنج یک پسربچه سیرجانی به نام امیرمحمد بود.

حکایت زندگی و درد و رنج امیرمحمد، همان پسر بچه ای که خدا او را خاص خواست تا بندگانش با دیدن او، چشم هایشان را بار دیگر بشویند و به زندگی و پیرامونشان با ضرب نفس های دردناک امیرمحمد بنگرند، این بار دل یک هموطن را در فرانسه به درد آورد و او را برای کمک به این کودک دردمند به ایران کشاند.

دکتر آرزو عطیفه مدیرعامل شرکت دارویی بازرگان، ایرانیان اوج اندیشه، بعد از خواندن گزارش دردناک امیرمحمد در فرانسه برآن می شود که به این پسرک دردمند کمک کند.

وی و همسرش که در ایران یک شرکت دارویی دارند، می گوید: بعد از خواندن گزارش ایرنا با عنوان 'دردی که تا استخوان امیر محمد را می سوزاند' از صمیم قلب ناراحت شدم.

دکتر عطیفه، عزم خود را برای یافتن امیرمحمد از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی جزم می کند و البته جوینده یابنده است.

وی با ارسال داروهای پوستی امیرمحمد و تسکین آلام این کودک دردمند، انسانیت را به نمایش گذاشت و البته تاثیرگذاری خبرگزاری جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف بار دیگر متذکر شد.

حالا پمادهای ارسالی برای امیرمحمد، آرام آرام از سوزش پوست کودک 9 ساله که بیماری 'اکتیوز' یا خشکی شدید پوست رنجش می دهد، می کاهد.

اکنون می توانی لبخند رضایت خدا را در چشم های دردمند امیرمحمد، دست های پینه بسته پدری رنجور و قلب شکسته مادری ناامید ببینی، 'چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید' ...

امیر محمد حالا که داروهای ارسالی دکتر عطیفه علاوه بر دردش از دغدغه های پدر و مادرش نیز برای تهیه داروهایش کاسته است، بیش از همیشه خدا را شاکر است.

او که دوست نداشت مزاحمتی برای کسی ایجاد کند، حالا دست بوس و سپاسگزار دکتر عطیفه است. 
امیرمحمد، پسرکی که 9 سال قبل در پیله ای از پوست متولد شد، از بدو تولد تاکنون یک روز درمیان پوست بدنش می افتد و پوست تازه ای جای آن را می گیرد.

پوست امیرمحمد به دلیل گرفتار شدن در دام بیماری اکستیوز که نوعی بیماری پوستی غیرواگیر است هر روز نیازمند کرم های گوناگونی است که قیمت های گزافی دارند، قیمت هایی که درآمد ماهانه پدر امیرمحمد با کارگری کردن در شهرداری سیرجان و خانه ای اجاره و چند سر عائله پاسخگوی آن نیست برای همین به قول امیرمحمد گاهی به جای کرم، وازلین می خریم، ولی وازلین تسکینی بر درد و سوزش پوست امیرمحمد نمی تواند باشد.

شاید حالا با کمک انسان دوستانه انسان هایی مانند دکتر عطیفه، دیگر بچه های مدرسه و خیابان، امیرمحمد را برای بازی و دوستی بپذیرند زیرا امید این هست که خشکی پوست امیرمحمد با این داروها به مرور بر طرف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان "ایرنا"، تاریخ انتشار دوشنبه 04 آبان 1394 ، کد مطلب : 81812673 (4948726) : www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین