پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
عبدالله ناصری بر این عقیده است اصولگرایان به خاطر پرونده پرابهام ۱۲ ساله قالیباف، از او عبور کرده‌اند، اما حضور قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان یک نماینده می‌تواند پوزیشن سیاسی و اقتصادی‌اش را حفظ کند.
شعارسال: چندی قبل محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی اعلام کرد که محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران در انتخابات مجلس یازدهم شرکت می‌کند. روز گذشته نیز نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفته «بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرا از قالیباف درخواست کردند که به انتخابات مجلس ورود کند و محتمل است بتوانند او را راضی کنند.»

به جز قالیباف، غلامعلی حداد عادل و سعید جلیلی نیز از گزینه‌هایی هستند که احتمال حضور آن‌ها در انتخابات مجلس یازدهم وجود دارد. برخی اصولگرایان معتقدند جلیلی و قالیباف بهتر است در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند و برخی دیگر اعتقاد دارند ترکیب قالیباف برای مجلس و جلیلی برای ریاست جمهوری و رییسی برای قوه قضاییه، مناسب‌ترین ترکیب موجود هستند.

قالیباف می‌داند با نمایندگی مجلس هم می‌تواند پوزیشن سیاسی خود را داشته باشد

عبدالله ناصری فعال و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: قالیباف به این جمع بندی رسیده که در جبهه اصولگرایی نگاه به او و محسن رضایی برای انتخابات ریاست جمهوری منتفی است. نمایندگی مجلس آن‌هم از تهران می‌تواند هم پوزیشن سیاسی و هم کار تشکیلاتی و درآمدی قالیباف را ادامه دار کند؛ لذا به عنوان یک اصلاح طلب عقیده دارم اصولگرایان برای ریاست جهوری از قالیباف عبور کرده‌اند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون در دوره مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم و ابراهیم رئیسی هم برای اصولگرایان به عنوان نماد مبارزه با فساد انتخاب شده و با توجه به مشخص شدن پرونده و فساد مالی ۱۲ ساله شهردار سابق تهران، اصولگرایان قطعا او را به میدان ریاست جمهوری وارد نمی‌کنند.


اصولگرایان میان جلیلی و قالیباف قطعا پشت سعید جلیلی خواهند بود

عضو بنیاد باران با بیان اینکه جبهه اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ احتمالا از لاریجانی هم عبور کنند، تصریح کرد: نظرم این است که علی لاریجانی حتما برای انتخابات مجلس یازدهم حضور پیدا می‌کند. اصولگرایان سنتی اگر وارد مجلس شوند، طبیعتا میان قالیباف و لاریجانی، لاریجانی را ترجیح می‌دهند. اما اگر همه اصولگرایان بخواهند روی یک نفر به توافق برسند آن یک نفر قالیباف خواهد بود، زیرا جریان جبهه پایداری و جوانان اصولگرا بر سر لاریجانی به توافق نمی‌رسند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: معتقدم سرنوشت قالیباف در مجلس، سرنوشت نامعلومی خواهد بود؛ بنابراین احتمال دارد عنصر سومی جدا از قالیباف و لاریجانی برای ریاست مجلس خیز بردارند؛ افرادی مانند سعید جلیلی! اگر جلیلی وارد انتخابات مجلس شود این امکان وجود دارد که اصولگرایان بر سر ریاست او بر مجلس به توافق برسند، البته باید دید چه تعداد اصلاح طلب وارد مجلس خواهند شد و ترکیب مجلس یازدهم به چه صورت خواهد بود.

ناصری با بیان اینکه قالیباف در طول ۱۲ سال حضورش در شهرداری تهران خدمات فراوانی را به رجال اصولگرایی کرده است، تصریح کرد: اکنون وضعیت متفاوت است و به دلیل خدماتی که قالیباف به اصولگرایان در دوره ۱۲ ساله شهرداری کرده، بعید است رجال اصولگرایی برای انتخابات مجلس از قالیباف عبور کنند، اما برای ریاست جمهوری به راحتی از او عبور کرده‌اند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برای اصولگرایان حضور جلیلی در قوه مجریه، قالیباف در قوه مقننه و رئیسی در قوه قضاییه یک ترکیب ایده‌آل است، گفت: این ترکیب ترکیب ایده‌ال کانون‌های اصولگرایی است، اما باید دید آیا مردم نیز این آمادگی را دارند یا خیر.

خاتمی دیگر نباید از گزینه‌ای حمایت کند/ به خاطر حمایت از روحانی هزینه سنگینی دادیم

ناصری ادامه داد: در اینشرایط اصلاح طلبان باید چهره جدیدی به مردم معرفی کنند که حاشیه نداشته باشد، به طور مثال جهانگیری شخصیتی است که می‌تواند افرادی مانند جلیلی را در انتخابات ریاست جمهوری شکست دهد، اما به دلیل حواشی برادرش، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. چهره‌های جوان‌تری مانند آذری جهرمی نیز برای ۱۴۰۰ گزینه مناسبی هستند. عقیده دارم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو سیدمحمد خاتمی از جبهه اصلاح طلبان گزینه‌ای را انتخاب و وارد رقابت کند، اگر هم رد صلاحیت شد خاتمی از هیچ کاندیدای دیگری اعلام حمایت نکند و تصمیم گیری را به مردم واگذار کند، زیرا اصلاح طلبان وخصوصا خاتمی بخاطر روحانی هزینه زیادی را متحمل شد. نسل جوان اصلاح طلب دیگر میان بد و بدتر انتخاب کننده نخواهند بود از همین رو باید به دنبال گزینه‌ای باشیم که بتواند مردم را اقناع کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 ، کدخبر: 193616 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
به عنوان یک اصلاح طلب عقیده دارم اصولگرایان برای ریاست جهوری از قالیباف عبور کرده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین