پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۳۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال جاری خبر داد.

شعارسال: محسن حاجی میرزایی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگیان استان با بیان اینکه وقتی معلم از وضعیت خوب برخوردار باشد و آرامش کافی داشته باشد همه کاستی ها قابل جبران است افزود: از نگاه من معلم جانشین همه نداشته هاست است، معلم می تواند کاستی فضای آموزشی را جبران کند و می تواند درس خلاقیت را در زندگی اجتماعی بیاموزد و رساندن معلمان به شرایط آرامش جزو ماموریت های ماست.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان امسال اجرا می شود گفت: برای این که بتوانیم اعتبار امسال را جذب کنیم و این طرح را هم در عمل بیازماییم آیین نامه رتبه بندی در کمیسیون مجلس تصویل شده است.                                                                      

وزیر آموزش و پرورش به مشارکت خیران اشاره و اضافه کرد: امسال خیران ۳۶ میلیارد تومان در استان مازندران تعهد کردند که ۷۷ درصد بیش از گذشته بوده است و نشان می دهد مشارکت اجتماعی در استان و منطقه بالا است و باید با مشارکت خیران بتوانیم کاستی ها را برطرف کنیم.

وی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان نیز تأکید کرد: این طرح امسال حتما  اجرایی خواهد شد و مبنای اجرای این طرح  نیز از ابتدای مهر ۹۸ است و براساس شیوه‌نامه مورد نظر، معلمان براساس صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی در ۵ رتبه تقسیم می‌شوند و متناسب با همین تقسیم‌بندی، رتبه‌های خود را کسب می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در همین خصوص گفت: تمام تلاش من در این دوماه که از آغاز به کار من گذشت، به رفع دغدغه‌های فرهنگیان گذشت چون باور قلبی دارم باید این مشکلات رفع و حل شود تا همه و ازجمله معلمان، بر آموزش تمرکز کنیم.

حاجی میرزایی همچنین افزود: شیوه‌نامه تبدیل وضع مربیان پیش‌دبستانی، خرید خدمت‌ها، حق‌التدریسی‌ها مراحل نهایی خود را می‌گذراند و ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد.

عضو هیأت دولت گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران ۱۵ میلیون دانش‌‍‌آموز را در اختیار دارد اما فردا همین دانش‌آموزا، آینده و فردای ایران عزیر اسلامی را در دست خود دارند پس اگر امروز به این فرزندان توجه ویژه کنیم فردا در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بیمه و ایمن خواهیم بود.

وی گفت: برای نیل به یک جامعه بهتر و  سالم‌تر باید به آموزش و پرورش بپردازیم همانگونه که مقام معظم رهبری مُدَّ ظِلُّهُ العالی فرمودند هزینه کردن در آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری دیرپا  اما اطمینان‌بخش است.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه گفت: هم پژوهش‌های بین‌المللی و هم تجربیات ما ثابت کرده است که توجه به آموزش و پرورش تضمین‌کننده توسعه پایدار است و اساساً پایداری یک جامعه در ظرفیت فکری است و ریشه در خلاقیت آنها دارد که این مهم در داخل کلاس‌های درس رخ می‌دهد. 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16آبان1398، کدخبر: 4765611، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
هر سال این رو میگن ولی اتفاقی نمیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین