پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۵۷۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که قطع شدن اینترنت مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه با وزارت علوم مذاکره کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل در کشور رفع شود.

شعار سال:رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر این که قطع شدن اینترنت مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه با وزارت علوم مذاکره کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل در کشور رفع شود.

 دکتر محمود نیلی احمد آبادی در بیست و پنجمن اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با تاکید بر این که این نشست هر دو ماه یک بار بین روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: اخیرا شاهد حوادثی در کشور بودیم که این حوادث مایه تاسف است اگر چه بیان نظرات و اعتراضات حق مردم است اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی همچنین با بیان این که دانشگاهیان حساسیت زمان را درک کرده‌اند و برنامه‌های درسی؛ آموزشی و پژوهشی با آرامش کامل برگزار شد، گفت: متاسفانه قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود چرا که دانشگاه‌های ما دانشگاه‌های بین المللی هستند و مراودات گسترده با جهان دارند و وجود اینترنت برای دانشگاه‌ها لازم است.

رئیس دانشگاه تهران از مذاکره با وزارت علوم برای وصل شدن به اینترنت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

به گفته دکتر نیلی در جلسه امروز ساماندهی سهمیه‌های کنکور ، بودجه و رتبه بندی دانشگاه‌ها ،آیین‌نامه‌های کمیته انضباطی، نحوه پوشش در دانشگاه‌ها ، پیشنهادات وزارت علوم در خصوص نظام پرداخت حق التدریسی، مشکل مسکن اعضای هیئت علمی از جمله مباحثی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بر ضرورت متناسب سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد اساتید جوان دانشگاه‌ها بسیار کم است و همین موضوع باعث شده اعضای هیئت علمی نخبه را از دست بدهیم بنابراین در چنین شرایطی باید کمک کنیم نخبگان در کشور بمانند. همچنان که براساس فرمایشات رهبر انقلاب اگر می‌خواهید از مشارکت دانشگاهیان و نخبگان بهره ببرید باید مقدماتی فراهم شود که اعضای هیئت علمی و نخبگان بتواند در کشور بمانند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:30آبان1398،کد خبر:98083019484،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین