پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۷۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
علی باقرزاده رییس دفتر وزارتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به وضعیت آموزشی و تربیتی استان خوزستان گفت: وزیر آموزش و پرورش با تشکیل کارگروهی خواستار رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورشی این استان شد.

شعار سال:رییس دفتر وزارتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به وضعیت آموزشی و تربیتی استان خوزستان گفت: وزیر آموزش و پرورش با تشکیل کارگروهی خواستار رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورشی این استان شد.

«علی باقرزاده» رییس دفتر وزارتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره نتیجه جلسات برگزار شده در استان خوزستان مبنی بر کمبود نیرو و تامین فضاهای آموزشی توضیح داد: آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش کارگروهی جهت بهبود شاخص‌های آموزش و پرورشی استان خوزستان تشکیل دادند و پنج نفر از معاونان وزارت آموزش و پرورش نیز در آن عضو هستند و بنا دارند یک برنامه بلندمدت را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در ابتدا باید احصا شود که شاخص‌های آموزشی، پرورشی، تربیتی، بهداشتی، تربیت بدنی و...استان خوزستان چه وضعیتی دارد. علاوه بر این فضاهای آموزشی و همچنین تجهیزات مورد نیاز مدارس بررسی می‌شود، البته باید برنامه ریزی شود که در کوتاه مدت بخشی از این برنامه‌ها نمود پیدا کند و بعد در بلند مدت کار را ادامه دهیم.

رییس دفتر وزارتی آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه که ما در این مامورت دنبال کردیم یک اقدام فوری نسبت به آنچه که نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش شدند، بوده است.از این رو به استان خوزستان رفتیم و با رییس مجمع نمایندگان و با استاندار جلساتی را برگزار کردیم. بخش اصلی اقدامات ما بررسی وضعیت نیروی انسانی در خوزستان در نواحی شهر اهواز و برخی دیگر از شهرها بوده است.

باقر زاده به کلاس‌های با تراکم بالا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: آنچه که احصا شده این بوده که در خوزستان تعدادی کلاس بالای ۴۰ نفر وجود دارد و مشکل اصلی آنها کمبود فضا است. یعنی در مناطق حاشیه‌ای شهر فضای آموزشی به نسبت کل جمعیت کم است و امکان تجزیه کلاس‌ها به کلاس‌های زیر ۳۵ نفر وجود نداشته و قرار شد برای آنها نیز تدابیری هم اندیشیده شود. البته تعداد این کلاس‌ها در کلِ استان به ۶۰ کلاس بیشتر نمی‌رسد. تعدادی کلاس هم با جمعیت ۳۵ تا ۳۹ دانش‌آموز وجود دارد که برای آنها هم برنامه‌ریزی شد تا در کوتاه مدت فضای مطلوب برایشان در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان کمبود نیرو در مقاطع ابتدایی در استان خوزستان توضیح داد: این استان در دوره ابتدایی یک مقدار با مشکل کمبود نیرو مواجه بود و با بررسی هایی که انجام شد حدود ۱۳ هزار نفر نیرو در این استان کمبود وجود داشت که حدود ۷ هزار نفر از آن از محل تبدیل وضعیت مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان سواد آموزی تامین شده بود. همچنین برنامه ریزی شد که اعتباری در اختیار استان قرار گیرد که اینها آموزش ببیند. در دوره متوسطه، نظری و کاردانش، در دوره اول و دوم شرایط نیروی انسانی بهتر است و تقریبا هشتاد درصد کسری نیروی انسانی برای این مقاطع از طریق نیروهای شاغل و موظف تامین و مساله ارتباط رشته تحصیلی با درس آموزشی و تخصصی کاملا رعایت شده است.

وی درباره الزام پیش دبستانی در خوستان گفت: مساله بعدی پیش دبستانی در استان خوزستان است که استاندار مربوطه پیش دبستانی را الزامی کرده، ما نیز متعهد شدیم از مناطق محروم و مناطق دو زبانه استان خوزستان حمایت کنیم.

ییس دفتر وزارتی و مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای حفظ نیروهای استان خوزستان گفت: استاندار خوزستان نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور دادند و ایشان نیز نامه را به آقای انصاری رییس سازمان اداره استخدامی کشور ارجاع دادند، مبنی بر اینکه امتیازاتی برای نیروهای استان خوزستان تعریف شود تا آنها را در سیستم آموزشی کشور حفظ کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:9آذر1398،کد خبر:www.ilna.news، 835935

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین