پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۶۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
فرماندار شهرستان کارون گفت: برخی دختران این شهرستان به دلیل نابود دبیرستان مجبور به ترک تحصیل هستند.

شعار سال: معصومه خنفری عصر پنجشنبه در آئین گشایش دبیرستان دخترانه سید کتایون علوی شهرستان کارون اظهار کرد: مدرسه ای که امروز افتتاح شد نیاز منطقه بود و به دلیل کمبود فضای آموزشی در مناطق روستایی، دختران کمتر فرصت ادامه تحصیل پیدا می کنند.

وی افزود: بیشتر روستاهای شهرستان کارون تنها تا مقطع ابتدایی برای دختران مدرسه دارد و دبیرستان برای ادامه تحصیل دختران در شهرستان کارون وجود ندارد.

فرماندار شهرستان کارون تصریح کرد: دختران در روستاها به سختی می توانند ادامه تحصیل دهند و باید مدرسه نزدیک محل سکونت آنها باشد تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.

خنفری گفت: این مدرسه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و که ۱۳ میلیارد ریال آن از اعتبارات عمرانی دولت تامین شده و پنج میلیارد ریال آن از طرف خیران تامین شده است.

وی ادامه داد: کارون جز حاشیه شهر اهواز بوده و حتی شهر کوت عبدالله هم مدرسه ندارد و در منطقه ای مثل اسلام آباد هنوز دبیرستان دخترانه نداریم.

فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: بسیاری از مناطق کارون مدرسه ندارند و دانش آموزان ما برای ادامه تحصیل مجبورند به اهواز بروند چون فضای آموزشی در کارون به شدت محدود است.

خنفری اضافه کرد: اولین شهرستانی در خوزستان هستیم که توانستیم مدارس کانکسی را در خوزستان جمع آوری کنیم.

وی گفت: ما در توزیع و تخصیص اعتبارات اولویت را به آموزش و پرورش دادیم و سه سال است که بیشترین اعتبارات شهرستان کارون را برای مدارس می گذاریم و ۱۰ درصد را از سایر منابع و اعتبارات متوازن که محدودیتی نداریم همه را به آموزش و پرورش و مدرسه سازی تزدیق کردیم.

فرماندار شهرستان کارون افزود: این کار به علت حجم بالای محرومیت در مدارس شهرستان کارون است و به دلیل خشکسالی بسیاری از روستاهای اطراف کارون از جمعیت تخلیه شده و به سمت کارون مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: خیران باید توجه ویژه ای به مدرسه سازی در شهرستان کارون داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 4 مهر 98، کد مطلب: 690848: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
واقعا عصر هجره انگار و ما هنوز داریم تو دوره قاجاریه زندگی میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
آیا این عدالته؟ چرا نباید دخترای این سرزمین در هرکجای کشور که هستن بتوانن ادامه تحصیل بدن و به علت کمبود و نبود امکانات آموزشی بحران زده بشن؟ از مسئولین خواهش میشه به این موارد رسیدگی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین