پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۸۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تغییر شیوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مطرح شد و رد شد.

شعار سال  : برخی کاربران خبرگزاری فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من با عنوان «اعتراض به مصوبه آ. ت. ت» خواستار رسیدگی به این طرح پیشنهادی درباره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند.

خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، این موضوع را از رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کرده است.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت طرح پیشنهادی آ.ت‌.ت برای تغییر شیوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، اظهار داشت: طرح آ.ت.ت در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مطرح شد و در آن جلسه رد شد.

به گفته وی، این طرح در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مغایر با قانون شناخته شد.

* آ.ت.ت. مغایر با قانون تشخیص داده شد

وی گفت:‌ استدلال پشت این طرح این بود که هم‌اکنون روش فعلی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور آن طور که باید صلاحیت افراد برتر را برای ورود به رشته‌های خوب در دانشگاه‌های خوب کشور احراز نمی‌کند و لازم است که تغییرات شیوه پذیرش به نحوی باشد که داوطلبان براساس معیارهای تخصص، بار علمی و در مجموع شایستگی بیشتر به دانشگاه‌ها وارد شوند. 

خدایی گفت: پیشنهاد مطرح شده درباره پذیرش دانشجو طبق نتیجه کنکور و همچنین مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها بود.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 16 آذر 98 ، کد خبر :13980914000657 ، farsnews.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
0
چرا یکی یه طرح خوبم که ارائه میده رد میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین