پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
سرمربی ایتالیایی استقلال و دستیارانش در آخرین تمرین استقلال قبل از بازی با پیکان شرکت نکردند تا اخباری مبنی بر فسخ قرارداد استراماچونی منتشر شود.

شعارسال : بحران فسخ قرارداد بعد از تیم ملی فوتبال به باشگاه استقلال تهران کشیده شد تا جایی که عصر روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره کناره‌گیری استراماچونی سرمربی موفق استقلال از این تیم شنیده شد.
پس از اعتراضات استراماچونی به شرایط باشگاه و عدم حضور وی در نشست خبری پیش از بازی با پیکان، سرمربی آبی پوشان در تمرین دیروز این تیم نیز حضور نیافت. آخرین تمرین آبی پوشان پیش از بازی با پیکان از ساعت ۱۵:۳۰ در مجموعه ورزشی انقلاب و در هوایی سرد و بارانی برگزار شد که آندره استراماچونی سرمربی آبی پوشان به همراه عمردانسی، مارکو کاسر و لتو سباستین دیگر اعضای خارجی کادر فنی این تیم در تمرین حضور پیدا نکردند.
باشگاه استقلال در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که بعد از دریافت گزارش از مسئولان تیم، مراتب توسط هیئت مدیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بیانیه‌ای که سرمربی ایتالیایی منتشر کرد
اما قبل از آنکه جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران برگزار شود، استراماچونی با انتشار بیانیه از سرمربیگری استقلال کناره‌گیری کرد. در متن بیانیه‌این مربی که خبرگزاری ایرنا آن را منتشر کرد، آمده بود: «آندره آ استراماچونی»، به همراه دستیاران خود«مارکو کاسر»، «سباستین لتو» و «عمر دانسی» به طور یک‌طرفه فسخ کردند. بند فسخ قرارداد از تاریخ ششم دسامبر ۲۰۱۹ (روز جمعه ۱۵ آذرماه) و تحت نظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فعال شده است. در این بیانیه تصریح شده است: استراماچونی و اعضای مذکور این فرصت را مغتنم شمرده تا از تمامی بازیکنان تیم اصلی و همچنین سایر اعضای مجموعه به واسطه عملکرد فوق‌العاده و همکاری حرفه‌ای‌شان قدردانی کنند؛ همکاری که این امکان را فراهم آورد تا تیم به رغم تمام مشکلات ماه‌های اخیر به صدر جدول رده‌بندی برسد.
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: و اما مهم‌تر اینکه سرمربی از هواداران فوق‌العاده استقلال به دلیل حمایت‌های باورنکردنی و منحصربفردشان در طول این مدت، تشکر ویژه کرده و برای آنان آرزو دارد تیم محبوبشان به تمام موفقیت‌هایی که شایسته آن است، دست یابد؛ او با قلبی شکسته مجبور به رفتن شد و امیدوار است روزی دوباره در کنار شما باشد.
زرینچه سرمربی موقت شد؟
اما این پایان اتفاقات باشگاه استقلال نبود، بازهم خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که قرار است زرینچه به عنوان سرمربی موقت استقلال معرفی شود. سرپرست استقلال قرار بود برای شرکت در حضور در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برود اما از طرف باشگاه اعلام شد سفرش را لغو کند تا برای بازی امروز با پیکان روی نیمکت استقلال بنشیند. انتشار این اخبار موجب شد که هیئت مدیره باشگاه استقلال شب گذشته نشست اضطراری خود را برگزار کند تا شاید بتواند استراماچونی را برای ماندن مجاب کند. هر چند تا آخرین لحظات خبری از نتیجه جلسه هیئت مدیره استقلال بیرون نیامد اما هواداران این باشگاه امیدوار هستند شرایطی فراهم آید که سرمربی ایتالیایی به کارش در ایران ادامه دهد.
واکنش مدیرعامل استقلال به اتفاقات اخیر
جالب اینجاست که صبح روز یکشنبه فتحی مدیرعامل استقلال در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: ما به هیچ گزینه‌ای به جز آقای استراماچونی فکر نمی‌کنیم و هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی او نداریم. او یک قرارداد دو ساله با ما دارد. ولی عرض کردم، ذکر این مشکلات دال بر نبودن استراماچونی در کنار استقلال نیست. هواداران ما مشکلات را درک می‌کنند، همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم. مشکلات اقتصادی کشور، محدود به فوتبال نیست. باشگاه استقلال هم جدا از این جامعه نیست. باشگاه تمام تلاشش را کرده و تمام توانمان را خواهیم گذاشت تا مشکلات مالی استراماچونی را حل کنیم تا او با قدرت در کنار استقلال باشد و افتخارآفرینی کند.
وی افزود: من صراحتا و با صداقت عرض کردم که آقای استراماچونی با ما قرارداد دارد و باشگاه می‌خواهد که این قرارداد ادامه پیدا کند. خود ایشان علاقه به همکاری به استقلال دارد. لذا من مشکلی نمی‌بینم و اگر مشکلی باشد، باشگاه در تلاش برای حل آن است. فتحی در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال به تعهداتش عمل کرده است. ما برای چهار ماه پول به حساب ایشان ریختیم. یکشنبه هم بانک‌های اروپا تعطیل هستند و امروز دوشنبه بانک باز خواهد شد. آقای دکتر خلیل‌زاده هم که پیش از این پول‌ها را از کشور ثالث پرداخت می‌کردند، قول دادند که در اولین فرصت این کار را انجام می‌دهند. تلاش ما هم این است که امروز دوشنبه در حساب او پول باشد. ما در این ماجرا باید به مربی حق بدهیم. مربی به ایران آمده و ۱۰۰ درصد حرفه‌ای است. او روزی ۱۰، ۱۱ ساعت کار می‌کند. جالب است که او یک روز هم مرخصی نگرفته است. بحث اعتراض، جدا است. ایشان به تعهداتشان عمل کردند و کنار تیم حضور داشتند و در تمرین یکشنبه‌، دستیارانش تیم را تمرین دادند. بالاخره برای حساب بانکی ایشان مشکلاتی حادث شده که نه ما و نه آقای استراماچونی مقصر نیستند.
مشکل در انتقال پول است
ناراحتی و عصبانیت استراماچونی از مشکلاتی است که برای حساب بانکی اش در رم به وجود آمده است. به واسطه تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که برای نقل و انتقالات پول وجود دارد، باشگاه استقلال نمی‌تواند مبلغ قرارداد این مربی را به حسابش واریز کند تا جایی که مدیرعامل آبی پوشان اذعان داشته پرداخت‌های مثلا 60 هزار دلاری را نمی‌توان به صورت یک‌جا به حساب مقصد واریز کرد و باید این مبالغ به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شود.
زمانی در فوتبال ایران قراردادهایی بسته می‌شد که منابع مالی لازم برای پرداخت آنها فراهم نبود و باشگاه‌ها یا فدراسیون در پرداخت پول مشکل داشتند. اما در شرایط فعلی مشکل بزرگ قرارداد با خارجی‌ها، در نحوه انتقال پول به آنها است. به دلیل تحریم‌ها و مشکلات جابه‌جایی ارز، مربیان خارجی نمی‌توانند به سادگی پول خود را دریافت کنند. فرآیند پیچیده انتقال پول از طریق صرافی‌ها، این افراد را خارج از ایران به دردسر می‌اندازد.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 17 آذر 98 ، کد خبر : 176694 ،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
گلی به گوشه جمال مدیران فشل دولتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین