پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
دبیر کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی گفت: فتوای تکفیری ها از اتاق فکر کشورهای غربی صادر می شود.

شعارسال: حجت الاسلام عبدالحمید حکیم اللهی روز پنجشنبه در کنگره جهانی جریان های تکفیری که در مهاباد برگزار شد، افزود: تکفیری ها که در کشورهای اسلامی نظیر افغانستان، عراق، نیجریه و سوریه دست به وحشیانه ترین جنایات می زنند، درد بزرگ جهان اسلام به شمار می روند.

وی اضافه کرد: گروه های تکفیری شیعه و سنی نمی شناسند و تنها به فکر خدمت به سیاست هایی هستند که در اتاق های فکر کشورهای غربی نظیر انگلیس طراحی می شود.

وی به هراس غرب از توسعه جغرافیایی اسلام اشاره کرد و ادامه داد: غرب از ورود اسلام به کشورهای غربی می ترسد چرا که این امر را در منافات با سیاست های سلطه جویانه خود می داند.

دبیر کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی با تاکید بر اینکه احتمال غلبه فرهنگ کشورهای مسلمان بر کشورهای غربی، استکبار جهانی را به شدت برآشفته می کند، اظهارکرد: بر اثر مهاجرت مسلمانان به کشورهای اروپایی و آمریکایی، رشد اسلام در کشورهای غربی افزایش یافته است به طوری که در دانمارک 200 هزار مسلمان، آلمان چهار میلیون مسلمان و فرانسه سه میلیون مسلمان وجود دارد.

حجت الاسلام حکیم اللهی ادامه داد: غرب برای مقابله با نفوذ اسلام چندین راه طراحی کرده است که از آن جمله می توان به تضعیف کشورهای اسلامی همانند ضعیف کردن ارتش ملت های مسلمان، غارت ثروت ملت های مسلمان و نظام سازی در این کشورها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اسلام هراسی در جهان غرب از هشت درصد به 43 درصد رسیده است و یکی از عوامل افزایش اسلام هراسی جنایاتی است که توسط تکفیری ها در جهان روی می دهد.

دبیر کنگره جهانی جریان تکفیری و افراطی افزود: فتواهایی که به نام دین اسلام توسط گروه های تکفیری صادر می شود و قتل عام هایی که صورت می گیرد، از دیگر عواملی است که به رشد اسلام هراسی در غرب کمک می کند.

وی بیان کرد: تلاش گروه های تکفیری و سرکردگان آنها مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام و نشان دادن چهره ای منفور و خشن از این دین الهی است.

کنگره جهانی جریان های تکفیری و افراطی با حضور میهمانان خارجی و داخلی و همچنین ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد.

در این مراسم پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی به این کنگره نیز قرائت شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22مرداد1395، کدخبر: 82185254: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین