پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
شهرداری انزلی بدون استعلام از میراث فرهنگی گیلان مجوز ساخت یک برج تجاری در فاصله 50 متری برج ساعت انزلی را صادر کرده که با اعتراض مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی روبه‌رو شد.

شعار سال: به تازگی در فاصله کمتر از 50 متری برج ساعت بندرانزلی، یک برج تجاری در حال ساخت است که البته اعتراضات مردمی و کارشناسان میراث فرهنگی را هم در پی داشته.

ساخت‌وساز در اطراف برج ساعت در حالی در دست اجراست که این اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده و شهرداری بندرانزلی در زمان صدور مجوز ساخت از سازمان میراث فرهنگی استان گیلان استعلام نگرفته و برج ساعت 204 ساله بندرانزلی را تحت تاثیر قرار داده است.

مناره انزلی یا برج ساعت در گذشته به عنوان فانوس دریایی بندر انزلی بوده یکی از قدیمی‌ترین بناهای انزلی است و هنوز نیز به درستی ساعت را نمایش می‌دهد و پشت بازار سپه و میدان انزلی واقع‌شده.

مناره انزلی یا برج ساعت در سال 1194 هجری شمسی به دستور خسروخان گرجی حاکم شهر انزلی در زمان ناصر الدین شاه تاسیس شد. این بنا درعصر قاجاریه و به خصوص در جنگ‌های ایران و روس به عنوان برج دیده بانی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، 1 دی 98، کد مطلب: 24670: www.eskannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
میراث فرهنگی چه اهمیتی داره وقتی پای پول در میون باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین