پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
رئیس اتاق بازرگانی ایران از توقف فعالیت مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

شعار سال: غلامحسین شافعی در نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فعالیت مرکز ملی رتبه بندی اتاق را فعلا متوقف اعلام می‌نماید.

در نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران به درویشیان آمده است: ضمن احترام به نظرات کلیه مراجع نظارتی، و علی‌الخصوص سازمان بازرسی کل کشور، فعالیت این مرکز را فعلا متوقف اعلام می‌کنم.

شافعی پیش از این در نامه‌نگاری با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به انتقادات این سازمان در مورد مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده بود:که از نظر مواد قانونی ذکر شده، مرکز ملی رتبه‌ بندی اتاق ایران، یک مرکز رتبه‌بندی شرکتی (Corporate rating) است و اطلاق عنوان درجه‌بندی (ranking) به آن برخلاف نیست قانون‌گذار بوده که در صورت لزوم، استعلام از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی می‌تواند این ابهام را برطرف کند.

 

*** نامه معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی به رئیس اتاق بازرگانی ایران

 معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی به رئیس اتاق بازرگانی ایران نامه‌ای نوشت و براساس آن اعلام شد که مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران به عنوان یک موسسه غیرتجاری، دارای شخصیت حقوقی مستقل از اتاق بازرگانی ایران است و این مرکز طبق قانون بازار اوراق بهادار از ابتدا نیازمند اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.

ضمن اینکه تاکنون اختیاری به اتاق بازرگانی برای صدور محوز تحت عنوان موسه رتبه‌ بندی داده نشده است، لذا با توجه به طرح شکایت سازمان بورس از مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران در دادسرای ویژه اقتصادی از اتاق بازرگانی ایران خواسته شده تا صدور حکم نهایی از فعالیت مرکز رتبه‌ بندی اتاق بازرگانی ایران جلوگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 18 دی  98، کد مطلب: 152839: www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین