پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
همیشه نباید با یک روش مشکل یاد بگیرید اما مردم به‌ندرت درس‌هایی را که یاد می‌گیرند، فراموش می‌کنند. شکست آزاردهنده و در عین حال آموزنده است. در حالی که دست نیافتن به هدف حس خوبی ندارد، اما وقتی که در زمینه پیشرفت شغلی و زندگی شخصی شکست پیش می‌آید، یکی از بهترین آموزگاران است و می‌توان از آن درس گرفت.

شعار سال: وقتی که قدرت آن را پیدا می‌کنید تا درد و رنج شکست را پشت سر بگذارید، می‌توانید شکست را به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد در نظر بگیرید. این امر در شرایطی است که شما قادر خواهید بود با دید بهتر و قدرت بیشتر در شغل و حرفه خود پیشرفت کنید. در طولانی‌مدت، شکست می‌تواند با روش‌های بهتر و صحیح‌تر به شما در پیشرفت و دستیابی به موفقیت کمک کند.

وقتی که در زمینه پیشرفت شغلی و زندگی شخصی شکست پیش می‌آید، یکی از بهترین آموزگاران است و می‌توان از آن درس گرفت.

در این مقاله پنج روشی را که شکست می‌تواند به حرفه و شغل شما کمک کند، می‌خوانید:

۱- به فرصت‌های جدید فکر کنید

به قول یک ضرب‌المثل، خدا گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری. وقتی که شکست می‌خورید، ممکن است فرصتی برای دستیابی به موفقیت باشد.
گاهی وقت‌ها، آن قدر درگیر اتفاقات روزمره می‌شوید که به‌راحتی فراموش می‌کنید چه چیزی به شما در شغل و حرفه‌تان انگیزه می‌دهد یا اینکه دارید برای رسیدن و دستیابی به چه هدف و موضوعی کار می‌کنید.

پیگیری یک شکست بهترین زمان برای فکر کردن درباره مرحله‌ای از حرفه‌تان است که در آن قرار دارید و برای سنجش اهداف نهایی که در نظر دارید. اگر در راه دستیابی به اهداف مورد نظرتان، کار نمی‌کنید، این شکست می‌تواند نکات آموزنده‌ای برای کمک به شما در جهت یافتن فرصت‌های جدید داشته باشد که احتمالا با هدفی که می‌خواهید به آن برسید، هماهنگی بیشتری دارد.

۲- از مسیر تکراری خارج شوید

دنبال کردن یک برنامه روزانه کار خوبی است، اما افتادن به دام تکرار صحیح نیست. اغلب، این مورد زمانی است که شما در یک مسیر تکراری قرار دارید و بهترین عملکرد خود را نشان نمی‌دهید. زمانی است که اشتباهاتی که رخ می‌دهد منجر به شکست می‌شود. شکست می‌تواند شما را از مسیر تکرار خارج کند و به زمان حال برگرداند.

شکست ناخوشایند است، اما لزوما چیز بدی نیست. اگر در یک مسیر تکراری باشید، موفق نشدن ممکن است باعث شود که شما در هفته‌های آتی با تفکر بهتر و احتیاط بیشتر کارهایتان را پیش ببرید. به عبارت ساده‌تر، شکست می‌تواند باعث شود که شما تکامل پیدا کنید، که شما را به کارمند بهتر و موثرتری تبدیل خواهد کرد. در نهایت، این چیزی است که باعث پیشرفت در شغل و حرفه شما می‌شود.

۳- کاتالیزور برای تغییرات

شکست واضح‌ترین نشانه‌ای است که دریافت می‌کنید، وقتی کاری را که انجام می‌دهید، جواب نمی‌دهد. شکست فرصتی به شما می‌دهد تا ارزیابی کنید که چه چیزی درست عمل نمی‌کند و از آن به‌عنوان کاتالیزور برای تغییرات و دگرگونی‌ها استفاده کنید. چه چیزی را می‌توانید تغییر دهید تا احتمال شکست دوباره را کاهش دهید؟

آن موضوع می‌تواند یک عادت بد جزئی باشد که باعث شود شما دست به کار نشوید و عقب بمانید. شکست زمانی است که متوجه می‌شوید باید آن را ریشه‌کن کنید. عدم موفقیت شما می‌تواند نشانه‌ای از موضوعی بزرگ‌تر و اساسی‌تر از چیزی باشد که باید تغییر دهید، مانند رشته‌ای که در آن مشغول به کار هستید یا انواع نقش‌هایی که در محل کار برعهده گرفته‌اید. در هر صورت، عدم موفقیت می‌تواند توجه شما را به چیزی که باید عوض شود، جلب کند.

لازم است بدانید که تغییر ضروری و اولین گام مهم است. چه چیزی را باید تغییر دهید تا به موفقیت دست پیدا کنید؟ به وسیله تجهیز شدن با داده‌ها و اطلاعات، شما می‌توانید کار را با برداشتن قدم‌های بلند اساسی برای ایجاد یک تغییر واقعی و پایدار که به شغل و حرفه شما کمک کند، آغاز کنید.

۴- از تکرار اشتباهات در آینده پرهیز کنید

اگر از اشتباهاتتان درس بگیرید، شکست پایان کار نیست. اگر همان اشتباهات را بارها و بارها تکرار کنید، پس مشخص است که از خطاهایتان درس نمی‌گیرید.

هنگامی که پس از یک شکست، فرصتی برای مرهم نهادن بر زخم‌هایتان داشته‌اید، صادقانه ارزیابی کردید که چه کاری اشتباه انجام شده و چه کاری را می‌توانستید به شکل دیگری انجام دهید. اگر واقعا از شکستتان درس می‌گیرید، بنابراین این عدم موفقیت می‌تواند از شما در برابر شکست‌ها و ناکامی‌های آتی (و احتمالا بزرگ‌تر) محافظت کند.

شما هرگز به مرحله‌ای نخواهید رسید که مرتکب اشتباه نشوید، اما نکته این است که مرتبا مرتکب اشتباهات تازه و متفاوتی می‌شوید که می‌توانید همچنان از آنها درس بگیرید. با گذشت زمان، به‌طور پیوسته قوی‌تر خواهید شد و چیزهای تازه و جدیدی یاد خواهید گرفت. تمایل به یادگیری، یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق است.

وقتی تجربه شکست را پیدا می‌کنید، قدر و ارزش موفقیت را خیلی بیشتر از قبل درک می‌کنید.

۵- شکست باعث می‌شود متواضع و فروتن بمانید یا شما را تبدیل به فردی متواضع می‌کند

وقتی که فقط تجربه موفقیت و پیروزی را دارید و در شغل و حرفه‌تان به اوج موفقیت می‌رسید، می‌توانید به این فکر کنید که شکست‌ناپذیر هستید. این امر می‌تواند حس واقع‌گرایی شما را منحرف کند. شاید ممکن است به این موضوع فکر کنید که قوانین درباره شما صدق نمی‌کند و یا اینکه نمی‌توانید شکست بخورید. متاسفانه این عدم و نبود شکست می‌تواند باعث غرور و خودبزرگ‌بینی شما بشود.

 

شکست گاهی اوقات دردناک است اما در نهایت تاثیر مثبتی روی حفظ تواضع و فروتنی شما در حرفه و شغلتان می‌شود. وقتی تجربه شکست را پیدا می‌کنید، قدر و ارزش موفقیت را خیلی بیشتر از قبل درک می‌کنید. عدم موفقیت به این شکل می‌تواند شما را به تلاش و کوشش بیشتر ترغیب کند. شما انگیزه بیشتری خواهید داشت و در طی زمان به تقویت و بهبود خودتان و کارتان ادامه خواهید داد. به‌عنوان پاداش، با حفظ تواضع و فروتنی، احتمالا انسان دوست‌داشتنی‌تری خواهید شد، که قطعا نمی‌تواند به ضرر حرفه و شغلتان باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 4 دی  98، کد مطلب: 418718: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین