پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
«انتظار این است که دولت همانطوری که به تمام مشاغل توجه دارد و در صداوسیما جایگاه دارند به این انجمن نیز توجه داشته باشد. انجمن ما با بیش از ۱۲۳۰ شهربازی در کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر به‌طور مستقیم هنوز جایگاهی ندارد».

شعار سال: این گلایه و توقعی است که محمد مراد سلگی،نایب رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران در نهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهر‌بازی مطرح کرد و افزود: «اگر در یکی از شهربازی‌ها کوچک‌ترین اتفاقی رخ دهد چنان دولتمردان این مسئله را پررنگ می‌کنند که مردم وحشت‌زده می‌شوند و به شهربازی‌ها نمی‌روند».

وی ادامه داد: به‌عنوان یکی از پیشکسوتان در این حوزه افتخار دارم که بگویم این مجموعه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون ورودی در شهربازی‌ها داشته اما تلفاتی رخ نداده است. این به لطف تلاش دست‌اندرکاران، شهربازی‌داران، سازمان ملی استاندارد به‌ویژه کارشناسان مجرب شرکت‌های بازرسی بود».

وی گفت: «این نمایشگاه متعلق به تولید است؛ به این دلیل که تمام وسایل باید به اینجا بیایند و بهره‌برداران آنها را ببینند. اگر دولت به‌ویژه شهرداری‌ها از تولید حمایت کنند و در بیمه‌ها، مالیات، قطعات و... کمک شود قطعا این دستگاه‌ها با کیفیت بالاتر و نرخ پایین‌تر به شهربازی‌ها می‌رود. ما بارها نامه دادیم اما متاسفانه به تولیدکنندگان و شهربازی‌داران هیچ کمکی نشده است».

به گفته نایب رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران، شهربازی‌های ایران با برق تجاری کار می‌کنند، این در حالی است که شهربازی‌ها در ۳۶۰ روز فقط ۱۵۰ روز فعالیت دارد. «ما به‌عنوان شهربازی‌داران ایران طالب هستیم که دولت، سازمان‌ها خصوصا شهرداری‌ها که متولی این موضوع هستند و مدیران شهری کمک کنند و دست سرمایه‌گذار را بگیرند. ما کارآفرین هستیم و برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردیم. ما صادرات زیادی داشتیم اما کمکی نشده است».

سلگی ادامه داد: «باید درخواست کنیم که مقامات به این نمایشگاه‌ها بیایند و کمک کنند که ما در نمایشگاه‌های جهانی شرکت کنیم. نیاز به این است که تمام شهربازی‌داران مراکز استان‌ها به اردوهای مختلف در جهان فرستاده شوند».

 وی درباره واردات برخی قطعات گفت: «قطعه‌ای که می‌خواهد روی دستگاه بیاید ۶۴ درصد هزینه گمرکی دارد. در نتیجه دستگاهی که تولید می‌شود گران خواهد بود و خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه زیادی برای اوقات فراغت بچه‌ها بپردازند».

وی در پایان اشاره کرد: امیدوارم سال آینده یک نمایشگاه تولیدات داخلی و نمایشگاه دیگری برای دست‌اندرکاران برگزار شود. برای اینکه ایمن‌سازی شود همه کارگروه‌های انجمن در ۱۶۴ جلسه استانداردسازی حضور پیدا کردند. شهربازی‌هایی که در ایران داریم ۱۰۰درصد استاندارد هستند و تمام مدیران دوره‌های آموزشی دیدند. هیچ کسی نباید فکر کند که دستگاه‌های داخل ایران بی‌کیفیت هستند. بیش از ۱۰ هزار تن در طول ۲ سال از همین دستگاه‌ها صادر شده است».

نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازی و پارک‌ها با عنوان تجاری "امتک" روز گذشته، ۳ دی در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با حضور حجت نظری، رئیس فراکسیون ورزش و جوانان شورای شهر تهران، محمدرئوف قادری، مدیرعامل شهر آفتاب و جمعی از فعالان این عرصه افتتاح شد.

این رویداد در فضایی افزون بر ۱۲۱ هزار مترمربع با شرکت ۱۱۲ شرکت برگزار می‌شود. براساس اعلام مدیر نمایشگاه، سعید رسا آمار شرکت‌کنندگان حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است. سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، اتاق‌های بازرگانی و ۳۲۰ شرکت فعال از جمله مخاطبانی هستند که برای بازدید از نمایشگاه در طول ۴ روز به شهر آفتاب سر خواهند زد. رویداد امتک با نه نمایشگاه مطرح بین‌المللی تفاهمنامه امضا کرده است. 

این نمایشگاه تا جمعه شش دی برپا خواهد بود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصرایران، تاریخ 4 دی 98، کد مطلب: 688252: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
واقعا به حرفی که زده اید ایمان دارید/ چقدر بده اگه خدای ناکرده حرف شون نادرست از اب در بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین