پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
درحالی اصلاح طلبان از طرح مشارکت مشروط سخن می گفتند که حالا خبر رسیده است که در حوزه انتخابیه تهران تنها 114 نامزد شناخته شده اصلاح طلب ثبت نام کرده اند.

شعار سال:درحالی اصلاح طلبان از طرح مشارکت مشروط سخن می گفتند که حالا خبر رسیده است که در حوزه انتخابیه تهران تنها 114 نامزد شناخته شده اصلاح طلب ثبت نام کرده اند.

اصلاح طلبان در حالی که در ابتدای هر انتخابات حضور خود را مشروط عنوان و سعی می کنند با ناز و عشوه سیاسی شرط و شروط هایی برای حضور در انتخابات اعلام کنند که وقتی زمان ثبت نام های داوطلبین شروع می شود و انتخابات به طور جدی کلید می خورد همه این موارد را به کلی فراموش می کنند و به طور پر تعداد در انتخابات مشارکت می کنند.
البته بیشتر طیف تندرو و مرکزی اصلاحات است که بر طبل مشارکت مشروط می کوبد. در همین رابطه، «مصطفی تاج‌زاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محکوم امنیتی گفته بود «در انتخابات امسال نامزدها و برنامه‌های خود را از قبل معرفی کنیم. اگر صلاحیت نامزدهایمان را رد کردند اعلام کنیم رأی نمی‌دهیم.»

همچنین «سعید حجاریان» تئوریسین اصلاح‌طلب نیز در مصاحبه‌ای از مشارکت مشروط سخن به‌میان آورده بود: «چند رویکرد پیشِ‌روی اصلاح‌طلبان ترسیم شده است اما در کوتاه‌مدت شاید عقلانی‌ترین راهبرد خود را بتوان در مشارکت مشروط جست.»
طرح مشارکت مشروط به فراموشی سپرده شد
درحالی اصلاح طلبان از طرح مشارکت مشروط سخن می گفتند که حالا خبر رسیده است که در حوزه انتخابیه تهران تنها 114 نامزد شناخته شده اصلاح طلب ثبت نام کرده اند. اگر این تعداد نیروهای اصلاح طلب را بر صندلی های مجلس در این حوزه تقسیم کنیم، تقریبا اصلاح طلبان 4 نفر برای هر صندلی نمایندگی در شهر تهران بدون احتساب نیروهای ناشناخته نامزد شرکت کرده اند.

در همین رابطه، «مصطفی کواکبیان»، نماینده فراکسیون امید و رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه اهل تحریم انتخابات نیستیم گفت: « علاوه بر اینکه مردم را تشویق به حضور می‌کنیم لیست انتخاباتی نیز خواهیم داشت البته مشروط بر اینکه در سراسر کشور حداقل ۲۰۰ نفر داوطلبان واجد شرایط و تایید شده از سوی نهادهای اجرایی و نظارتی داشته باشیم.»

به هر جهت اصلاح طلبان تحت هیچ شرایطی نمی توانند از انتخابات صرف نظر کنند. این جریان سیاسی به خوبی می داند که حیاتش به انتخابات بسته شده است و نمی تواند موجودیت سیاسی اش را در این حوزه به خطر بیندازد. از سوی دیگر اصلاح طلبان به خوبی می دانند که وضعیت خوبی در انتخابات ندارد و قهر آنها در این شرایط بیشتر از پیش وضعیت آنان را بغرنج و دشوار می کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،تاریخ انتشار:8دی1398،کد خبر: 1559047،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
خیلی بامزه است که طاقت نمیارن همه بدو میرن ثبت نام انتخابات خخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین