پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
با شکست ۴ گله سپاهان در آبادان، پرسپولیس به صورت رسمی به عنوان قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم انتخاب شد، اما نگاهی به وضعیت این تیم حاکی از آن است که آتش زیر خاکستر دفن شده است. کالدرون که تا اواسط نیم‌فصل مرتب نگران اخراج و بازگشت برانکو بود، بعد از اینکه مطمئن شد برانکو به تیم‌ملی می‌رود تازه با آرامش کارش را شروع کرد و با ۷ برد متوالی (۵ بازی لیگ و ۲ بازی حذفی) موفق شد تیمش را به صدر برساند.
شعار سال: با شکست ۴ گله سپاهان در آبادان، پرسپولیس به صورت رسمی به عنوان قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم انتخاب شد، اما نگاهی به وضعیت این تیم حاکی از آن است که آتش زیر خاکستر دفن شده است. کالدرون که تا اواسط نیم‌فصل مرتب نگران اخراج و بازگشت برانکو بود، بعد از اینکه مطمئن شد برانکو به تیم‌ملی می‌رود تازه با آرامش کارش را شروع کرد و با ۷ برد متوالی (۵ بازی لیگ و ۲ بازی حذفی) موفق شد تیمش را به صدر برساند.
 
همین پیروزی‌ها شهامت اعتراض را به او داد تا جایی که حالا صریحا خواهان عوض شدن سرپرست تیم است. اما در ابتدا به قول‌های مدیریت تیم بپردازیم. چه چیزی موجب خشم کالدرون شد که حالا او اینگونه اعتراض می‌کند؟ از روزی که محمدحسن انصاری‌فرد روی صندلی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نشست قول‌های زیادی مبنی بر حل مشکلات مالی این باشگاه داد. مدیر جدید که راه ایجاد محبوبیت برای خود را بخوبی بلد بود، از همان روز‌های نخست با تاکتیک «وعده» کارش را آغاز کرد و در ادامه از انعقاد قرارداد با اسپانسر‌ها برای حل مشکلات عدیده پرسپولیسی‌ها سخن گفت. او حل دغدغه‌های مالی را وعده داد تا علاوه بر پرداخت معوقات بازیکنان و دستمزد سرمربی آرژانتینی، فکری هم به حال مطالبات سرمربی کروات فصل قبل تیم شود. با این حال با گذشت چند ماه آتش زیر خاکستر سر بیرون آورد تا بیش از همیشه مشخص شود اوضاع آنقدر‌ها هم که انصاری‌فرد در مصاحبه‌هایش می‌گوید بر وفق مراد نیست. شاید در این میان برخی تصور کنند «پول» کلیدواژه حل مشکلات پرسپولیس باشد، اما مدیرانی که عاشق حضور در مراسم‌های مختلف هستند و سعی دارند با صحبت درباره باشگاه‌های رقیب، لایک و محبوبیت برای خود کسب کنند، آنقدر در رفتار خود با مربی آرژانتینی با صداقت عمل نکرده‌اند که حالا کالدرون در نشست خبری می‌گوید: «دروغ می‌گویند. به من احترام نگذاشتند. من جانم را گذاشتم و همه تلاشم را کردم، اما چیزی که دریافت کردم بی‌احترامی و دروغ بود!» انصاری‌فرد به عنوان یک مدیر که پیش از این هم تجربه مدیریت پرسپولیس را در کارنامه داشت، راه‌های کسب محبوبیت را بخوبی بلد است. او در ماه‌های ابتدایی حضورش بیشتر وقت خود را صرف دید و بازدید با اهالی فوتبال و حضور در مراسم‌های مختلف می‌کرد و هر از گاهی هم صحبت‌هایی علیه باشگاه رقیب به زبان می‌آورد تا اینگونه بیش از همیشه بر سر زبان‌ها باشد. در این بین، اما هرچه زمان می‌گذشت سرمربی پرسپولیس بیش از گذشته احساس ناراحتی می‌کرد، چرا که می‌دید با وجود تلاش‌هایش برای موفقیت پرسپولیس، مدیران باشگاه قدمی در جهت حل مشکلات او و بازیکنان برنمی‌دارند. زمانی که محمدحسن انصاری‌فرد به باشگاه پرسپولیس آمد، کالدرون هیچ‌گونه دریافتی نداشت، اما همان زمان با پولی که در باشگاه باقی مانده بود حدود ۱۷۸ هزار دلار به سرمربی آرژانتینی پرداخت شد تا چند ماه بعد پس از تامین منابع مالی، مابقی قسط اول او را بپردازند؛ مساله‌ای که در نهایت منجر به تعیین «وقت نهایی» از سوی کالدرون شد تا سرمربی پرسپولیس اینگونه به باشگاه اولتیماتوم بدهد و بتواند مطالباتش را دریافت کند. با این حال طی روز‌های اخیر پولی در حساب باشگاه پرسپولیس وجود نداشت و در نهایت مهدی رسول‌پناه، عضو جدید هیات‌مدیره پرسپولیس با توسل به یکی از دوستانش، ۱۲۵ هزار دلار تهیه کرد تا این پول در قطر به حساب کالدرون واریز شود. در آخرین دیدار پرسپولیس پیش از آغاز تعطیلات نیم‌فصل با وجود اینکه همه فکر می‌کردند پیروزی برابر نساجی خنده را به لبان کالدرون خواهد آورد، اما این مربی آرژانتینی که بتازگی مطالباتش را هم دریافت کرده بود با انجام یک مصاحبه تند نشان داد آنقدر‌ها هم که انصاری‌فرد می‌گوید از شرایط راضی نیست. کالدرون از نبود صداقت و احترام ناراحت است و این موضوع را هم در رفتار و صحبت‌های اخیر خود نشان داده است. او در بخشی از اظهاراتش پس از پایان دیدار برابر نساجی مازندران به مشکلاتش با پرسپولیس اشاره می‌کند و می‌گوید:

«به خاطر رفتار‌هایی که تا امروز با من شده، حس می‌کنم باشگاه به من می‌گوید بروم». همین صحبت‌ها کافی است تا مشخص شود رفتار مدیران حال حاضر باشگاه پرسپولیس با سرمربی آرژانتینی تیم‌شان چقدر به دور از صداقت است. با وجود اینکه گابریل کالدرون می‌توانست همانند استراماچونی ایران را ترک کند و منتظر برای دریافت مطالباتش بنشیند، اما این مربی در ایران ماند و به کارش ادامه داد، اما باز هم از سوی باشگاه پرسپولیس صداقتی ندید. شاید اگر انصاری‌فرد در مصاحبه‌هایش به جای آرام نشان دادن شرایط، کمی با صداقت از خواسته‌ها و ناراحتی‌های سرمربی تیمش صحبت می‌کرد، امروز کالدرون هم باشگاه و او را دروغگو خطاب نمی‌کرد.

* مخاطب خاص کالدرون کیست؟

صحبت‌های گابریل کالدرون بس از برد این تیم مقابل نساجی مازندران نشان از اختلافات عمیق میان او و مدیران باشگاه دارد. گابریل کالدرون پس از پنجمین پیروزی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فصل جاری فوتبال بار دیگر لب به انتقاد از مدیریت باشگاه پرسپولیس به خاطر عدم تعهد به برخی بند‌های مالی قرارداد خود گشود و صحبت‌های محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه درباره حل مشکلات مالی را دروغ دانست؛ تکذیبیه‌ای که نشان می‌دهد اختلافات کالدرون با مدیرعامل باشگاه شدت پیدا کرده است و بعید نیست سرمربی سرخپوشان پایتخت، رویه‌ای را در پیش گیرد که آندره‌آ استراماچونی در استقلال تهران انجام داد. کالدرون در جلسه جمعه‌شب اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه به صراحت از عملکرد انصاری‌فرد انتقاد کرده است. این درحالی است که سرمربی سرخپوشان توسط ایرج عرب، مهدی محمدنبی و علی رغبتی به عنوان جانشین برانکو ایوانکوویچ انتخاب شد، اما در دوران مدیرعاملی عرب یک دلار هم دریافت نکرد تا انصاری‌فرد مجبور شود قسط اول قرارداد کالدرون را ظرف ۳ ماه پرداخت کند. شروع تعطیلات زمستانی پرسپولیس باعث شده قسط دوم قرارداد گابریل کالدرون نیز فعال شود و این مربی با تکیه بر همین قرارداد در صورت فسخ احتمالی از سوی مدیران باشگاه باز هم بتواند کل پول فصل جاری را دریافت کند. سرمربی آرژانتینی سرخپوشان در حالی صحبت از عدم تمایل مدیران باشگاه پرسپولیس به ادامه همکاری با وی می‌کند که محمدحسن انصاری‌فرد و اطرافیانش بار‌ها اعلام کرده‌اند هیچ مشکلی با ادامه همکاری با او ندارند. با این حال پیرمرد آرژانتینی هر وقت فرصت انتقاد پیدا می‌کند مدیرعامل فعلی پرسپولیس را دروغگو خوانده و به تمجید از عرب، رغبتی و نبی می‌پردازد. بدون شک مخاطب خاص انتقادات کالدرون، انصاری‌فرد است؛ مدیرعاملی که همراه با مشاوران اقتصادی و اجرایی خود نشان داده‌اند از برخی رفتار‌های سرمربی تیم ناراحت هستند تا کالدرون نیز بخوبی متوجه تفاوت دیدگاهش با آن‌ها شود. عدم حضور انصاری‌فرد در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس باعث شده جایی در تصمیم‌گیری‌های هیات‌مدیره نداشته باشد. وزیر ورزش با وجود اینکه قول داده بود انصاری‌فرد را به عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس انتخاب کند هنوز دست به این کار نزده است تا وی قدرت تصمیم‌گیری درباره نحوه برخورد با کالدرون را نداشته باشد. بر کسی پوشیده نیست اختلافاتی بین اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس وجود دارد، ولی مشکل اینجاست که کالدرون با مخالفان انصاری‌فرد در هیات‌مدیره رابطه خوبی دارد، از این رو بار‌ها شاهد جبهه‌گیری‌های این مربی علیه مدیرعامل بوده‌ایم. مخاطبان خاص کالدرون در حالی اصرار به ادامه همکاری با این مربی دارند که اقدامات لازم را در قبال پرداخت دستمزد او انجام نداده‌اند؛ اقداماتی نظیر پرداخت ۳۰۰ هزار دلار از قسط دوم قرارداد وی و همچنین پرداخت مطالبات اعضای تیم! روندی که بار دیگر دود آن به چشم هواداری خواهد رفت که بدون هیچ سیاستی برای موفقیت پرسپولیس در ورزشگاه پرچم تکان می‌دهد، اما اسیر بازی‌های خاص مدیریتی مسؤولان پرسپولیس و پیرمرد آرژانتینی شده است.

***

[پیروانی قربانی می‌شود؟]افشین پیروانی که کار خود را از ۲ ماه قبل آغاز کرده و جانشین محسن خلیلی شده است، با گذشت زمان با سرمربی آرژانتینی با چالش مواجه شده و حالا کالدرون قصد دارد محسن خلیلی را به پستی که از دست داده بود، بازگرداند و این موضوع نیز در گفتگو با مدیران پرسپولیس مطرح شده است. در عین حال افشین پیروانی در میان هواداران و رسانه‌های نزدیک به مدیریت فعلی پرسپولیس پایگاه مناسبی دارد و با توجه به سابقه و البته علاقه به حضور در این پست، فردی نیست که میدان را بسادگی برای کالدرون خالی کند. پس به نظر می‌رسد طرفین با آرایش نیرو‌ها در روز‌های آینده، هر یک به دنبال پیروزی در این جنگ باشند. البته نکته اینجاست که با وجود انتشار اخبار مختلف در رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها و همچنین رسانه‌های اجتماعی، باشگاه پرسپولیس، گابریل کالدرون و البته افشین پیروانی هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند، هرچند تحرکاتی حول و حوش این خبر آغاز شده که در آینده پرسپولیس بی‌تاثیر نیست. نکته جالب اینکه مهرداد میناوند که دوست نزدیک پیروانی و یار غار او محسوب می‌شود، روز گذشته با انتشار یک استوری به حمایت از پیروانی پرداخت و از این گفت که هیچ کس تعصب او به پرسپولیس را ندارد. این پست عکسی از افشین پیروانی کنار کارلوس کی‌روش را نشان می‌دهد: مربی‌ای که بعد از حضور پیروانی در تیم ملی و در اقدامی ناگهانی، سال ۹۶ در همین ماه از همکاری با پیروانی و سایر اعضای کادر امتناع ورزید: اتفاقی که بعد‌ها درباره برانکو هم تکرار شد و او بعد از یک سال کار با برانکو، با تغییراتی که در پرسپولیس روی داد جای خود را به محسن قنبرپور داد. حالا ادامه یا پایان کار افشین پیروانی در پرسپولیس به جدیت کالدرون در درخواستش برای قطع همکاری با سرپرست پرسپولیس باز می‌گردد، البته در صورت قطع همکاری، رویارویی با او برای کالدرون کم‌هزینه نخواهد بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن، تاریخ انتشار: 9 دی 1398، کدخبر: 214567 ، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
تا دنیا دنیاس که پرسپولیس قهرمانه حرفی توش نیست فقط اینکه اگر مدیرانش کمی عاقل بودن وضعیت باشگاه به این قهقهرا نمیرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین