پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو شهرستان مشگین شهر با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حسن روحانی با حضور در محل احداث سد مخزنی احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر، ضمن بهره‌برداری از این سد و شبکه آبیاری و زهکشی آن، با توضیح وزیر نیرو و مسئولان و دست اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان چگونگی روند احداث و بهره‌برداری از آن قرار گرفت.

سد احمدبیگلو سدی مخزنی از نوع خاکی با هسته رسی با حجم مخزن 27.4 میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه 18.92 میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شرب مشگین شهر و روستاهای اطراف و 2035 هکتار اراضی کشاورزی منطقه را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در حاشیه این مراسم  گفت: امروز با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر نیرو، 4 پروژه مهم بخش آب استان با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 639 میلیارد ریال افتتاح و آبگیری می‌شود. 

‌عباس جنگی مرنی تصریح کرد: در مراسمی که قبل از ظهر امروز در محل سد احمدبیگلو برگزار ‌شد، سد و شبکه آبیاری احمدبیگلو مشگین شهر با حضور رئیس جمهور افتتاح ‌شد.

وی تصریح کرد: همچنین به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس سد تازه کند گرمی با حضور معاون آب و آبفای وزیر نیرو و سد بفراجرد خلخال با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران آبگیری خواهد شد.

جنگی مرنی مجموع اعبار هزینه شده برای این 4 پروژه را بالغ بر 3 هزار و 639 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: افتتاح و آبگیری سدهای امروز تحول بزرگی در بخش های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11دی1398 ، کدخبر: 2172010: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین