پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
وزارت خارجه پاکستان و وزارت دفاع روسیه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را عامل بی‌ثباتی و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه اعلام کردند.
شعارسال: وزارت خارجه پاکستان و وزارت دفاع روسیه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را عامل بی‌ثباتی و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه اعلام کردند.
 
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه پاکستان حمله تروریستی آمریکا به خودروی فرمانده یایه سپاه قدس ایران را تهدیدی برای امنیت منطقه دانست.
 
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اقدام آمریکا برای به ترور سردار قاسم سلیمانی به طور جدی صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.
 
وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای در واکنش اعلام کرد ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا به بی ثباتی در خاورمیانه می‌انجامد.
 
در بیانیه وزارت دفاع روسیه تاکید شده است: «اقدام کوته بینانه آمریکا درخصوص قتل ژنرال قاسم سلیمانی، سبب افزایش کم سابقه تشنج در وضعیت سیاسی و نظامی خاورمیانه شده و پیامد‌های منفی جدی برای کل امنیت بین المللی به دنبال خواهد داشت.»
 
در این بیانیه آمده است: «ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نظامی لایق و دارای اعتباری بسزا بود که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کل منطقه خاورمیانه داشت.»
 
وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد: «مقاومت مسلحانه با گروه‌های تروریستی و بین المللی داعش و القاعده در سوریه و عراق تحت فرماندهی مستقیم قاسم سلیمانی، بسیار پیشتر از ایجاد ائتلاف بین الملل به ریاست آمریکا، آغاز شده بود. خدمات شخصی ژنرال سلیمانی در مبارزه با داعش در اراضی سوریه انکارناپذیر است.»
 
همچنین سفیر روسیه در عراق نیز اعلام کرد: «شهید ابومهدی المهندس به منزله نماد پیروزی ملت عراق علیه گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود. حمله وقیحانه آمریکا موجب اتحاد عراقی‌ها برای حمایت از امنیت و حاکمیت کشورشان خواهد شد.»
 
در همین راستا هند نیز آمریکا و ایران را دعوت به دوری از تنش در منطقه دعوت کرد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در پی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سردار سلیمانی را تایید کرد.
 
جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است انتقام سختی از عاملان به شهادت رسیدن فرمانده سپاه قدس خواهد گرفت.
                                                              

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:   13  دی   1398،کدخبر:  7195773 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین