پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۵۳۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تاثیرات قابل توجهی بر فعالیت شرکت‌های نفتی و اقتصادی بین‌المللی در منطقه و جهان گذاشته است.
شعارسال: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی تاثیرات قابل توجهی بر فعالیت شرکت‌های نفتی و اقتصادی بین‌المللی در منطقه و جهان گذاشته است.
 
*** افزایش ۴ درصدی قیمت نفت
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، در پی حمله موشکی آمریکا و ترور فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قیمت نفت چهار درصد افزایش یافت.
 
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با دو و ۸۳ صدم درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با سه و ۱۴ صدم درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.
 
وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد که براساس دستور رئیس‌جمهوری [دونالد ترامپ] ارتش ایالات متحده اقدام دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده است.
 
پنتاگون در بیانیه بی‌اساس خود مدعی شد که سلیمانی و نیروی قدس مسئول مرگ صدها آمریکایی و اعضای ائتلاف [ضد داعش] و مجروح ساختن هزاران تن دیگر بود.
 
*** خروج ده‌ها تن از کارکنان شرکت‌های نفتی خارجی از بصره
 
 همچنین بر اساس این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی استار، شرکت‌های خارجی نفتی در بصره ده‌ها تن از کارکنان خود را به همراه شهروندان آمریکایی از این کشور خارج کرده‌اند.
 
این خبر را منابع آگاه گزارش کردند.
 
در پی حمله هوایی آمریکا و به شهادت رسیدن سردار سرلشگر قاسم سلیمانی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشد الشعبی، وزارت خارجه هلند طی بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا هرچه زودتر عراق را ترک کنند.
 
این در حالی است که پیشتر وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا بلافاصله این کشور را ترک کنند.
 
*** شاخص‌های سهام آسیایی فروریخت
 
روز جمعه (۱۳ دی ۹۸) شاخص‌های مهم سهام آسیایی در حالی فرو ریختند که سرمایه‌گذاران، در حال بررسی تأثیر افزایش شدید تنش‌های خاورمیانه به دنبال شهادت سردار سلیمانی در حمله آمریکا هستند.
 
گسترده‌ترین شاخص آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی ۰.۱۲ درصد افت کرد، در حالی که بازارهای ژاپن امروز تعطیل بودند.
 
کامپوزیت شانگهای ۱.۴۱ واحد افت کرد، شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۸ درصد پایین آمد.
 
فروش اینترنتی سهام آمریکا هم نشان‌دهند این بود که بازارهای این کشور، امروز را با افت آغاز خواهند کرد. داوجونز ۱۹۸ واحد پایین‌تر باز خواهد شد و اس‌اندپی و نزدک نیز در مقادیر پایین‌تری کار خود را آغاز می‌کنند.
 
قیمت دلار در برابر ین ژاپن تا پایین‌ترین سطح ۹ هفته‌ای سقوط کرد و به نرخ برابری ۱۰۷.۹۴ واحد رسید.
 
*** تاثیر منفی ترور سردار قاسم سلیمانی بر اقتصاد هند
 
نشریه «بیزینس استاندارد» روز جمعه نوشت: افزایش قیمت نفت در نتیجه حمله آمریکا بر ارزش روپیه هند در مقابل دلار آمریکا تاثیر منفی گذاشت.
 
بر اساس گزارش رسانه‌های هند، هر دلار آمریکا به قیمت ۷۱.۶۱ روپیه در بازارهای ارزی هند معامله شد که این کمترین ارزش روپیه هند در مقابل دلار در یک ماه گذشته محسوب می شود.
 
قیمت هر بشکه نفت خام برنت در روز جمعه با ۳ دلار افزایش به ۶۹.۱۶ دلار رسید.
 
هند ۸۴ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند و جهش در قیمت جهانی نفت بر اقتصاد این کشور تاثیر زیادی می گذارد.
 
اقتصاد هند هم‌اکنون با رکود مواجه است و با رشد اقتصادی ۴.۵ درصد یکی از پایین‌ترین نرخ‌های رشد اقتصادی خود را در چند سال گذشته تجربه می‌کند.
 
تحولات اخیر موجب شد روز جمعه سهام شرکت‌های نفتی هند در بازار بورس این کشور سقوط کند. ارزش سهام شرکت هندوستان پترولیوم ۲.۵ درصد کاهش یافت و هر سهم به قیمت ۲۶۲.۸۵ روپیه معامله شد.
 
تحلیل‌گران هندی اعلام کرده‌اند که تحولات روز جمعه در کوتاه مدت بر اقتصاد هند تاثیر خواهد گذاشت.
 
جی چوکالینگان یک تحلیلگر اقتصادی در موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای «اکونومیکس» گفت: در صورت ادامه تنش‌ها در منطقه قیمت نفت افزایش خواهد یافت و این امر بر اقتصاد هند تاثیر خواهد گذاشت.
 
 
*** رشد قیمت طلا
 
روز جمعه (۱۳ دی ۹۸) به دنبال تحولات منطقه‌ای ناشی از شهادت سردار سلیمانی، ژنرال ارشد ایرانی در حمله آمریکا در عراق، قیمت طلا به رکورد ۴ ماهه رسید.
 
پنتاگون تأیید کرد که ژنرال ایرانی، حاج قاسم سلیمانی، رهبر نیروی قدس و ابومهدی مهندس، در حمله هوایی آمریکا به خودروی آنها در فرودگاه بغداد، به شهادت رسیده‌اند.
 
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا (اسپات‌گلد)، به بالاترین سطح خود از ۵ سپتامبر رسید و ۱۵۴۱.۶۶ دلار شد که نشان‌دهنده یک جهش ۰.۸۴ درصدی است.
 
  قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بیش از ۱ درصد جهش کرد تا به ۱۵۴۳.۲۰ دلار برسد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  صنایع   ،تاریخ انتشار:    13 دی   1398،کدخبر:  154235 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
باعث تعجبه چرا گذاشتن اینقدر سقوط کنه ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین