پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان می‌گوید: خوشبختانه در شرایط تحریم صنعت پوشاک و نساجی توانستند خوش بدرخشند. به طوری‌که امروز صنعتگران این حوزه با ظرفیت کامل در حال تولید هستند و نیاز داخل را برآورده می‌کنند.

شعارسال: رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان می‌گوید: خوشبختانه در شرایط تحریم صنعت پوشاک و نساجی توانستند خوش بدرخشند. به طوری‌که امروز صنعتگران این حوزه با ظرفیت کامل در حال تولید هستند و نیاز داخل را برآورده می‌کنند.
 
رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان در پاسخ به این پرسش که وضعیت کدام صنایع در شرایط تحریم بهتر است؟ به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت صنایع را در شرایط فعلی باید دسته‌بندی کرد. برخی از صنایع ما هستند که با نگاه داخلی شکل گرفته‌اند و بنابراین کالاها صرفا برای بازار داخل تولید می‌شود. برخی صنایع دیگر نیز با نگاه صادرات‌گرا در حال تولید هستند. البته در این میان برخی مدیران صنایع هم هستند که هم نگاه صادراتی و هم تامین نیاز بازار داخل را مورد هدف قرار داده‌اند.
 
رضا امیدوار تجریشی افزود: خوشبختانه در شرایط تحریم صنعت پوشاک و نساجی توانستند خوش بدرخشند. به طوری‌که امروز صنعتگران این حوزه با ظرفیت کامل در حال تولید هستند و نیاز داخل را برآورده می‌کنند. هر چند که تحریم‌ها در برخی از صنایع همچون لوازم خانگی اثرگذار بوده اما در شرایط تحریم نیز صنعتگران حوزه لوازم خانگی به خود اتکایی دست یافتند. قرار است دو برند کره‌ای نیز با توجه به پتانسیل صنایع داخلی به افزایش میزان تولید ادامه دهند.
 
آینده وضعیت صنایع

او اظهار کرد: برای رشد صنایع داخل باید تمهیداتی در راستای تقویت زیرساخت‌ها و رشد توسعه اقتصادی داشت. قطعا در این شرایط چنانچه برنامه‌ای در راستای افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفته شود صنایع از رکود خارج خواهد شد. بالعکس این موضوع هم وجود دارد. چنانچه برنامه‌ای برای خروج از بحران‌های اقتصادی در نظر گرفته نشود تولید فروکش و قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا می‌کند.
 
امیدوار تجریشی با اشاره به راهکار خروج از رکود صنایع گفت: بری خروج از رکود رایزن‌های اقتصادی باید درصدد تقویت بازارهای خارجی و منطقه باشند. متاسفانه در ماه‌های اخیر برخی بازارها همچون عراق تحت تاثیر برخی رفتارهای سیاسی شده و همین موضوع باعث اختلال در صادرات کالاهای غیر نفتی شده است. امیدواریم با افزایش قدرت چانه‌زنی بتوانیم کالاهای غیرنفتی بیشتری را روانه بازارهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق و … کنیم.
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تجارت نیوز    ،تاریخ انتشار: 13    دی   1398،کدخبر:  ،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
با اومدن تولیدات داخلی قیمت ها هم برخی مناسب تر شده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین