پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۳۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
با کاهش حجم قاچاق پوشاک ، توجهات به پوشاک داخلی بیشتر شده است. هرچند هنوز صنعت پوشاک در ایران از مشکل کهنگی دستگاه ها و ماشین آلات رنج می برد و تکنولوژی بکار رفته در این صنعت مربوط به دهه ها قبل است.باید دید با یک سال از وضع ممنوعیت واردات قانونی در صنعت پوشاک و در ادامه نظارت بیشتر چه تغییراتی در این زمینه به‌وجود آمده است‌.
شعار سال:باید دید با یک سال از وضع ممنوعیت واردات قانونی در صنعت پوشاک و در ادامه نظارت بیشتر چه تغییراتی در این زمینه به‌وجود آمده است‌.

صنعت پوشاک گویی این روزها وضعیت بهتری را به نسبت به گذشته سپری می کند چرا که با کاهش حجم قاچاق پوشاک ، توجهات به پوشاک داخلی بیشتر شده است. هرچند هنوز صنعت پوشاک در ایران از مشکل کهنگی دستگاه ها و ماشین آلات رنج می برد و تکنولوژی بکار رفته در این صنعت مربوط به دهه ها قبل است.

بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک در بیان آخرین وضعیت صنعت پوشاک در کشور گفت: از جمله مسائلی که درحال حاضر در صنعت پوشاک وجود دارد بحث مواد اولیه است که به دلیل وضع بعضی از قوانین که برای واردات گذاشته شده و با توجه به محدودیتی که به وجود آمده مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی درباره وضعیت قاچاق در این حوزه نیز گفت: از دیگر مشکلات صنعت پوشاک موضوع قاچاق است. با وجود اینکه اکنون مقداری از آن به خاطر تغییر نرخ ارز و ممنوع شدن واردات قانونی کاهش داشته اما به طور نسبی این موضوع همچنان به همان شکل خود باقی است.

شهریاری ادامه داد: برای مقابله با قاچاق پوشاک موضوع شناسه وجود دارد که در بعضی نقاط کشور اجرا می‌شود؛ به طور مثال مدتی قبل در مازندران با تعدادی از فروشگاه‌هایی که پوشاک قاچاق عرضه می‌کردند برخورد جدی انجام شد.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک درمورد وضعیت کلی تولیدکنندگان صنعت پوشاک اظهار کرد: به نظر می‌آید تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته با توجه با کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری در قاچاق و ممنوعیت واردات قانونی، در وضعیت بهتری بسر می برند.

وی افزود: ممنوعیت واردات قانونی باعث شده کسانی که در گذشته واردات قانونی انجام می‌داده‌اند به محصولات داخلی روی آورده‌اند و سعی کنند فروشگاه های خود را با محصولات داخلی تامین کنند که این خود تاثیر مثبتی در این بازار داشته است؛ به طور کلی وضع پوشاک نسبت به سال گذشته بسیار پیشرفت داشته است.

شهریاری در مورد صادرات پوشاک نیز گفت: در سال گذشته ۵۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که عمده آن به عراق و کشورهای CIS بوده است که آن هم در حال حاضر تحت تاثیر مواردی قرار گرفته است؛ به این دلیل که صادرکنندگان موظف به برگرداندن ۴ ماهه ارز حاصل از صادرات هستند لذا به بازار داخل روی آورده و بازار صادراتی خود را از دست داده‌اند، زیرا این تعهد نگران کننده است.

توقعات صنعت پوشاک از دولت

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی و پوشاک در خصوص راهکارهای بهبود صنعت پوشاک بیان کرد: در حوزه صادرات باید تعهد ارزی حذف شود، زیرا با آنکه عدد بزرگی ندارد اما اشتغال و رغبتی که می تواند ایجاد کند زیاد است.

وی افزود: صنعت پوشاک چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری باید تجهیز شود تا تولیدکنندگان بتوانند کیفیت محصولات خود را تا حدی بالا ببرند و از آنجایی که صنعت پوشاک ما صنعتی قدیمی است این زمینه برای آن وجود دارد، البته مسئولان در دستگاه‌های مختلف نیز باید در این روند کمک کنند که این سرمایه گذاری‌های جدید انجام شود.

شهریاری ادامه داد: چون عمده فعالیت در صنعت پوشاک مربوط به بخش خصوصی است در نتیجه سرمایه گذاری در آن برای دولت بار مالی زیادی نخواهد داشت و بخش خصوصی خود سرمایه گذاری را انجام می دهد، ولی در دسترس بودن تسهیلات و تسهیل واردات ماشین‌آلاتی که برای ارتقاء به آن نیاز داریم از وظایف دولت است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد24،تاریخ انتشار:24مهر1398،کد خبر:156548،eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
به نظر می‌آید تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته با توجه با کاهش ۱۰۰ میلیون دلاری در قاچاق و ممنوعیت واردات قانونی، در وضعیت بهتری بسر می برند.
ناشناس
France
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
صنعت پوشاک از طریق واردات غیر مجاز نابود شد و اجازه رشد هم با تبلیغات در ایران بهش ندادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین