پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است، آمریکا صادرات هوش مصنوعی به چین را از ترس اینکه به دست چینی‌ها نیفتد، محدود می‌کند.

شعارسال: نگرانی دولت ایالات متحده در مورد دخالت چینی‌ها در فناوری منجر به محدودیت‌های قابل توجه در مورد هوش مصنوعی می‌شود؛ طبق این خبر جدید، از این پس شرکت‌های آمریکایی برای صادر کردن هوش مصنوعی خود باید مجوز بگیرند.

 وزارت بازرگانی در تاریخ ۶ ژانویه قوانینی را وضع می‌کند که در صورت تمایل برای صادر کردن برخی از نرم‌افزارهای تصویربرداری جغرافیایی مبتنی بر هوش مصنوعی به کشورهای دیگر علاوه بر کانادا، شرکت‌ها مجبور به گرفتن مجوز می‌شوند.

 جای تعجب نیست که مقامات آمریکایی نگران این فناوری باشند، چرا که هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادها) و ماهواره‌هایی ساخته شده‌اند که می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی اشیاء و مکان‌های مختلف را شناسایی کنند.

این قانون به عنوان بخشی از نیاز بزرگتر برای صادرات شدیدتر از فناوری‌های حساس به کشورهایی با نگرش کمتر از دوستانه نسبت به ایالات متحده مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگرچه این قانون میزان دستیابی به هوش مصنوعی را که می‌تواند برای اهداف مفید واقع شود از جمله شناسایی تأثیر تغییرات آب و هوایی یا پراکندگی شهری محدود می‌کند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15دی1398  ، کدخبر: 13981015000550: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
باید هم از چین ترسید! وقتی از تخم مرغ کپی میزنه و تخم مرغ تولید میکنه بدون شک کپی همین محصولات رو هم میزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین