پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
مسئول پرتوهای وزارت بهداشت از به هم ریختگی گسترده دکل‌های مخابراتی انتقاد کرد.

شعارسال:نشست خبری شرکت ارتباطات مشترک شهر با حضور فرهاد کاظمی مدیرعامل شرکت ارتباطات شهر، علی گورانی مسئول پرتوهای وزارت بهداشت و خوش مکانی نماینده سازمان انرژی اتمی در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

«علی گورانی» مسئول پرتوهای وزارت بهداشت در این نشست گفت: برای تغیر رفتار نیاز به تغییر افکار است و ما در دنیایی هستیم که کتمان کردن تقریبا غیر ممکن است. همزمان با پیشرفت تکنولوژی جهان مهاجرت عجیب انسان ها از فضای باز به بسته رخ داده، بطوریکه بیش از ۹۰ درصد زندگی ما در فضای بسته سپری می شود.

وی افزود: براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت با اطلاعات افراطی و تفریطی که به افراد می دهیم حال آنها را خیلی بد می کنیم. مسئولان باید به کلام خود وضوح دهند. این مهاجرت پدیده شومی از نظر سلامت به افراد تحمیل کرده به نام بیماری مرتبط با خانه ها که براساس آن آلوده ترین محل های زندگی ما خانه های ما هستند که یکی از این عوامل ارتباطات الکترونیکی است و هرچه به سمت هوشمندی می رویم و سیستم وایرلس بیشتر می شود مجبوریم انرژی را از فضا وارد کنیم که مشکلات بیشتری ایجاد می کند. نباید مشکلات را کتمان کرد بلکه باید آنها را تفکیک و برعهده بگیریم.

وی افزود: در ارتباطات الکترونیکی مشکل اصلی بحث فوبیای آن است و خیلی بیشتر از واقعیت فیزیکی تجهیزات در حال آسیب زدن است‌. هیچ موردی در دنیا نداریم که در محدوده ارتباطات الکترونیکی انرژی بیشتر از استاندارد صرف کرده باشد و در کشور ما هم همین است و تاکنون هیچ موردی به نصف ظرفیت استاندارد هم نرسیده اما به مردم به صورت افراط و تفریط اطلاعات ارائه می شود و برخی بر روی آن موج سواری می کنند و فضا را ملتهب می کنند.‌

گورانی تصریح کرد: مقدار انرژی فیزیکی این سیستم ها در کشور از استانداردها کمتر است و مردم از پایه فیزیکی این تکنولوژی آسیب می بینند، اما پدیده های روانی این اشتباهات بیشتر از آسیب نیست‌. مبنای آسیب پایه فیزیکی تششع نبوده و آن فضای روانی است که آسیب هایی را ایجاد می کند و سیستم ها را به گونه ای به کار بگیریم که آسیب های روانی کاهش یابد.

گورانی با بیان اینکه استقرار دکل ها دچار بهم ریختگی است گفت: در استقرار دکل ها به هم ریختگی گسترده داریم و باید آنها را سامان دهیم و باید به این شرایط به صورت جدی فکر کنیم چرا که مردم آسیب می بینند. استتار و تجمیع آنتن ها باید مورد توجه قرار گیرد و باید به وضوح مشکلات را به مردم گفت.

وی با بیان اینکه تهدید مردم از آنتن ها و موبایل ها از نظر مقدار انرژی کمتر از استاندار ملی است افزود: همین را می دانیم که مردم آسیب پذیر هستند اما به لحاظ عددی نمی توانیم رقم و آماری دهیم چرا که نیازمند مطالعات پیچیده فیزیکی هستند.

نماینده وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت می گوید تعدادی از افراد به دکل ها آلرژی دارند و تحت تاثیر فیزیکی از جمله سردرد و حالت تهوع و غیره قرار می گیرند و مطمئن هستیم باید مداخله جدی صورت گیرد، این انرژی ها قدرت سقط جنین ندارد و نباید بر مبنای شنیده ها نظر داد و باید اطلاعات کاملی داده شود.

وی با بیان اینکه باید به مبانی سازمان جهانی بهداشت مراجعه کرد گفت: گزارشات مستند وزارت بهداشت می گوید در سنجش انرژی مقادیر انرژی کمتر از نصف استانداردهای تعیین شده بوده است اما مفهوم این نیست که مردم بدون مشکل هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 25 دی 1398، کد خبر: www.asriran.com، 708956

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین