پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به میزان تولید داخلی و وارداتی که قبلا انجام شده، با هماهنگی وزارت صمت، تلاش بر این است که واردات گوشت فعلا متوقف شود

شعار سال: «مهندس عباس کشاورز» در حاشیه همایش تشکل‌های کشاورزی و در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر تولیدات دامی به حد مطلوب رسیده و با توجه به وارداتی که درخصوص گوشت دام پیشتر انجام شده، ذخایر راهبردی به میزان قابل قبولی رسیده و به نظر می‌رسد فعلا لزومی برای واردات گوشت وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری بیشتر از تشکل‌های کشاورزی گفت: توسعه کشاورزی تنها با ورود بیشتر تشکل‌ها به این حوزه امکانپذیر است و استفاده از تشکل‌ها در امور مختلف، در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

کشاورز با اشاره به اینکه تغییر الک خرید تضمینی گندم به دلیل وجود خاک در گندم‌های خریداری شده نبوده، افزود: این کار برای عرضه گندم با کیفیت بالاتر انجام شده است.

سعید سلطانی رئیس اتحادیه دامداران

واردات گوشت، مازاد نیاز است

رئیس اتحادیه دامداران: در چند ماه گذشته صد هزار تن گوشت وارد شده که این مازاد بر نیاز کشور است و به تولید داخلی آسیب می‌رساند.

«سعید سلطانی» در گردهمایی تشکل‌های کشاورزی اظهارداشت: هم اکنون میزان تولید گوشت در کشور باوجود قاچاق دام به ۸۸۰ هزار تن رسیده است، اما درحالیکه ۱۰ درصد نیاز کشور به واردات است بیش از این ارقام گوشت وارد شده که این برای تولیدکنندگان مشکل ساز است.

وی افزود: متوسط وزن لاشه دام سنگین در کشور ما حدود ۱۶۰ کیلوگرم است و متوسط وزن لاشه دام سبک ۲۲ کیلوگرم است که به این ترتیب در دام سنگین ۱۸ درصد کمبود نسبت به متوسط جهانی وجود دارد و در دام سبک نیز این رقم به ۳۰ درصد می‌رسد.

سلطانی ادامه داد: حل این مشکل تنها از طریق افزایش بهره وری است و اگر میزان بهره وری دام در کشور افزایش یابد علاوه بر اینکه هیچ نیازی به واردات نمی‌ماند حتی می‌توانیم صادرات انجام دهیم.

وی گفت: برای توزیع گوشت دام باید واسطه‌ها حذف شوند و به تعاونی‌ها اعتماد شود و به خاطر اشتباه یک تعاونی نباید همه آن‌ها را زیرسوال ببریم.

رئیس اتحادیه دامداران خاطرنشان کرد: تعاونی‌های بخش کشاورزی درحال حاضر حدود ۴ و نیم میلیون نفر عضو دارد که تمام مسئولیت‌های مربوط به تولید و امنیت غذایی برعهده آنهاست.

سلطانی تاکید کرد: درحال حاضر نیاز داخلی کشور به لبنیات تامین شده و حدود یک میلیون تن صادرات لبنیات نیز درحال انجام شدن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 26 دی 1398، کدخبر: 54865، www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین