پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۹۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۹
مهرماه امسال مدیر کل آموزش و پرورش استان در گفت و گویی اعلام کرد 33 واحد فضای آموزشی متعلق به آموزش و پرورش در اختیار سایر دستگاه هاست که طی سال های گذشته برای استفاده به آن ها داده شده اما برخی از برگرداندن آن به آموزش و پرورش با توجه به نیازی که به این فضاها وجود دارد، خودداری می کنند.

شعارسال: خدابنده بر این موضوع تاکید کرد که برای پیگیری بازگرداندن این واحدها به آموزش و پرورش، کارگروهی در استانداری تشکیل شده اما نتایج خاصی تاکنون نداشته است.این موضوع درحالی اهمیت پیدا می کند که خراسان رضوی به شدت به فضای آموزشی نیاز دارد، به ویژه حاشیه شهر مشهد که با افزایش جمعیت دانش آموزی، هر سال با این کمبود روبه رو  ست. کمبود سرانه فضای آموزشی باعث شده بود قانون گذاران نیز بر همین اساس در بودجه سال 98، دستگاه های اجرایی و موسسات دولتی را که تحت هر عنوانی ساختمان ها و زمین های وزارت آموزش و پرورش را در اختیار دارند، مکلف کنند تا پایان شهریور ماه امسال این ساختمان ها و زمین ها را تخلیه کنند و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.حال پس از گذشت حدود چهار ماه از پایان مهلت ارائه شده به دستگاه های اجرایی، مجدد موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیری می کنیم که وی اعلام می کند هنوز هیچ کدام از این 33 واحد فضای آموزشی متعلق به آموزش و پرورش ، برگردانده نشده است.

کارگروه موفق نبوده است

قاسمعلی خدابنده  اظهار می کند: با وجود پیگیری های انجام شده، تاکنون هیچ ملکی به آموزش و پرورش برگشت داده نشده است، یک کمیته و گارگروه در استانداری تشکیل شده اما این کارگروه موفق نبوده است و باید از دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سوال کنید چرا این کارگروه نتوانسته موفق باشد. وی می افزاید: بخشی از پرونده ها که مربوط به اختلاف بین دستگاهی است از طریق بازرسی استانداری پیگیری می شود، در خصوص دو سه مورد از پرونده ها هم، دستگاه های اجرایی از ما مهلت خواسته اند که فضاهای آموزش و پرورش را به ما برگردانند.

اختلاف 30 تا 40 ساله درباره اماکن متعلق به آموزش و پرورش

در ادامه، موضوع را از سید حمید موسوی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری پیگیری می کنیم. او با بیان این که مسئولیت کارگروه رسیدگی به اختلافات دستگاه های اجرایی با مدیرکل دفتر بازرسی و  مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری است، می گوید: آموزش و پرورش فضاهایی دارد که محل اختلاف است، برخی از این فضا ها 30 یا 40 سال سابقه اختلاف نظر دارد البته دستگاه های اجرایی که طرف آموزش و پرورش هستند هم یک سری حرف هایی دارند و این گونه نیست که بگوییم، آن ها پس ندادند چرا که یک سری دلایلی دارند. وی می افزاید: برخی اختلاف ها بر سر اماکن متعلق به آموزش و پرورش قدمت زیادی دارد، مثل اختلاف با نیروی انتظامی ، بسیج و دستگاه های مختلف، اگر آن ها دلایل متقنی نداشتند طبیعا این فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار می گرفت و این موضوعی دو جانبه است.

رسیدگی به اختلاف ها زمانبر است

همچنین فخری موحد مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد امور حقوقی استانداری نیز  می گوید: ما با آموزش و پرورش مکاتبه کردیم و گفتیم مواردی که شما در این زمینه مدعی هستید به ما اعلام کنید تا ما با دستگاه های دیگر مکاتبه داشته باشیم، به هر حال آموزش و پرورش در این زمینه با ما مکاتبه داشته و این کار زمانبر است. وی می افزاید: به عنوان مثال ادعایی در شهرستان بجستان مطرح شده است، برای این ادعا باید کار کارشناسی صورت بگیرد، زمین در اختیار یک نهاد و دستگاه های اجرایی بوده و ممکن است در گذشته توافقاتی داشته اند، هر کدام از این ها یک پرونده است که الان بخش حقوقی آموزش و پرورش همکاری می کند که اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد، این ها ادعاهایی است که اثبات آن زمانبر است. وی می افزاید: برای بررسی این موضوع کمیته ای تشکیل شده که اعضای آن آموزش و پرورش ، دفتر اجتماعی، دفتر حقوقی و بازرسی، عمرانی و دستگاه اجرایی ذینفع است ضمن این که برای هر پرونده ای که به جمع بندی برسیم و استاندار تصمیم را صادر کند ما می توانیم گزارش آن را به شما اعلام کنیم. وی تصریح می کند: در خصوص آموزش و پرورش و اختلاف آن با سایر دستگاه های اجرایی طبق نامه هیئت وزیران تصمیم هایی که گرفته می شود باید در استان حل شود و بعد استاندار آن را ابلاغ می کند. فخری موحد همچنین در پاسخ به این سوال که اگر حکمی از طرف استاندار ابلاغ شود و دستگاهی از اجرای حکم استنکاف کند چه مرجعی رسیدگی می کند؟ می گوید: تا حالا موردی نداشتیم ولی اگر موردی باشد، معاونت حقوقی ریاست جمهوری رسیدگی می کند. ما در برخی پرونده ها  هنگام رسیدگی متوجه شدیم موضوع برای رسیدگی به دستگاه قضایی کشیده شده است و این موضوع را هماهنگ می کنیم که موازی کاری صورت نگیرد، در این موضوعات دولت ساز و کار را مشخص کرده و باید دستگاه ها در قالب این ساز وکار دنبال کار باشند ولی برخی دستگاه ها بدون توجه به این سازو کار، راه دیگری را طی می کنند. وی تاکید می کند: ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و اطلاعات را در اختیار هم قرار می دهیم اما در جلسات اعلام می کنیم این موضوعات  باید از طریق ساز و کار تعریف شده پیگیری شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 22دی1398، کدخبر: 231839: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
در خصوص آموزش و پرورش و اختلاف آن با سایر دستگاه های اجرایی طبق نامه هیئت وزیران تصمیم هایی که گرفته می شود باید در استان حل شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین