پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
مدیر امور فناوری و تجاری‌سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: در مرکز رشد این پژوهشگاه ۶۰ هسته فناور تشکیل شده است.

شعار سال: بوستان‌منش، مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این پژوهشگاه اظهار کرد: این پژوهشگاه در راستای سیاست‌های کشور به حوزه فناوری ورود کرده و توسعه آن را جزئی از برنامه‌های اصلی خود می‌داند.

بوستان‌منش با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در بحث توسعه فناوری و ارتباط آن با جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای را در پیش گرفته است، ادامه داد: در حوزه صنعت هسته‌ای یک نکته کلیدی این است که شاید تنها ۵ درصد از آن  تحت شرایط حفاظتی قرار می‌گیرد و بالغ بر ۹۵ درصد محصولات و خدمات پژوهشگاه و صنعت را می‌توان به سطح جامعه رساند.

وی با اشاره به اینکه در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای حدود ۴۴۲ محصول خدمت قیمت گذاری شده و آماده فروش و عرضه به جامعه وجود دارد، افزود: برای رسیدن به این دستاورد‌ها حدود ۶۰ هسته فناور تشکیل دادیم که در قالب مرکز رشد و نوآوری فعالیت می‌کنند و قرار است شرکت‌های دانش‌بنیانی شوند.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با اعلام این خبر که اولین مجوز شرکت دانش بنیان در این پژوهشگاه صادر شده است، تصریح کرد: ورود به حوزه فناوری و عرضه محصولات به جامعه از برنامه اصلی پژوهشگاه است.

بوستان‌منش تاکید کرد: پژوهشگاه در حال حاضر حدود ۷ پژوهشکده دارد که در زمینه‌های مختلفی مثل راکتور، ایمنی هسته‌ای، فناوری کوانتومی، گداخت، کشاورزی هسته‌ای و فیزیک و شتاب گر‌ها مشغول فعالیت هستند و نزدیک به ۲۶۰ عضو هیئت علمی داریم که به نظرم در این حوزه به نوعی فعالترین بوده و یک پژوهشگاه منحصر به فرد در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این پژوهشگاه عضو هیئت علمی بوده و مدرک تحصیلی آن‌ها حداقل کارشناسی ارشد است، افزود: همین امر موجب شده تا پژوهشگران در این مرکز به فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه بپردازند.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در پاسخ به این سوال که نحوه جذب و پذیرش پژوهشگران در این پژوهشگاه چگونه است، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های کاریمان جذب سالانه متفاوت است و به دو روش مستقیم از کنکور و فارغ التحصیلان پژوهشگر جذب می‌شوند.

بوستان‌منش در خصوص نحوه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صاحب فناوری، گفت: تمام کسانی که بخواهند در بحث‌های توسعه فناوری ورود کنند، می‌توانند در مرکز رشد پژوهشگاه هسته فناور تشکیل دهند و مطابق با آیین نامه‌های مرکز رشد و نوآوری از آن‌ها حمایت خواهد شد تا در مسیر توسعه فناوری از بحث ایده تا محصول و بازار قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه تیم‌های مستقر در مرکز رشد از تمام حمایت‌های ما برخوردار می‌شوند، تاکید کرد: ما در راستای توسعه سیاست‌های کشور، همکاری‌هایی را با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی فناوری و فناوری ریاست جمهوری و  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده‌ایم؛ ضمن اینکه صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت مالی از واحد‌های فناور نیز تشکیل خواهیم داد.

بوستان‌منش در خصوص نحوه حمایت از محصولات فناورانه تصریح کرد: بسیاری از محصولاتی که تولید می‌شود باید مورد نیاز و پذیرش جامعه باشد که در این صورت مورد حمایت کامل قرار خواهد گرفت.

مدیر امور فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای خاطرنشان کرد: در زمان تحریم، توسعه فناوری یکی از بهترین زمینه‌ها برای تبدیل کردن تهدید به فرصت است و پژوهشگاه یکی از بخش‌های موفق در این حوزه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 28 دی 98، کد مطلب: 820955: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
همچنان تجاری سازی پاشنه آشیل رشد علمی کشور این موضع حل نشه این کشتی به گل میشینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین