پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
رئیس شورای شهر مشهد گفت: دولت ۱۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری مشهد دارد که بخش مهم آن مربوط به حوزه درآمدهای پایدار است.

شعارسال: محمدرضا حیدری، روز، 30 دی‌ماه، در هشتادوسومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری در حال ارائه لایحه بودجه سال 99 است و در این میان باید به نکاتی همچون قرارگرفتن بودجه در چارچوب برنامه عملیاتی 1397 تا 1400، رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور، کاهش هزینه‌ها در ماموریت‌های جنبی و غیرضروری و افزایش سهم درآمدهای پایدار توجه شود.

وی افزود: دولت ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری مشهد دارد که برابر با بودجه دو سال شهرداری مشهد است و بخش مهم آن مربوط‌به حوزه درآمدهای پایدار است و دولت در این حوزه به تعهدش عمل نکرده است. افزایش سهم درآمدهای پایدار شهری در بودجه باید مورد توجه قرار بگیرد. بودجه سال ۹۹ باید تا آخر دی‌ماه به شورا ارسال شود که شورا فرصت بررسی داشته باشد.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه «جهت‌گیری افزایش قیمت بنزین در بودجه باید به سوی حمل‌ونقل عمومی و ریلی باشد»، اظهار کرد: تا سال 1400 بخشی از مسیر خط 3 در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در بخش عمرانی، رویکرد توسعه متوازن و عدالت‌محور، تا کنون تلاش‌های خوبی برای کاهش فضای دوقطبی شمال و جنوب از خدمات شهری صورت گرفته‌است.

حیدری  تصریح کرد: مطالبات و انتظارات از حوزه فرهنگی و اجتماعی با امکانات این بخش تناسب ندارد. بر این اساس باید در سال آینده اعتبار مناسب برای تکمیل پروژه‌های این بخش در نظر گرفته شود. توجه شورای پنجم به حوزه توسعه کارهای ماندگار است اما اعتبار مناسب در سال 99 برای تکمیل این پروژه باید درنظر گرفته شود. نباید پروژه جدید آغاز شود مگر در مواقع ضرورت، تا پروژه‌های موجود به پایان برسد.

وی بیان کرد: امروز روز درگذشت مهندس مهدی بازرگان است که در جریان ملی‌شدن صنعت نفت وارد مبارزات سیاسی شد و بازداشت ‌شد و پس از آزادی از زندان، جمعیت نهضت آزادی را راه‌اندازی کرد. او در مبارزات سال 1342 دستگیر و به 10 سال زندان محکوم می‌شود که حضرت امام این حکم را ظالمانه می‌پندارد و نقش بازرگان در خلع ید انگلیس‌ها در صنعت نفت برجسته است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دینی او بر سیاسی ارجح است و صد اثر مذهبی و 16 اثر قرآنی از بازرگان به یادگار مانده است. وصیت‌نامه بازرگان محور مباحث معاد، توصیه به مهربانی و گذشت است. او از دیدگاه‌های مختلف و نظرات در برخی موارد می‌تواند مورد نقد باشد اما شخصیت بازرگان در حوزه دینی و مبارزه با مارکسیسم نقش بی‌بدیلی است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30دی1398، کدخبر: 98103023344: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
جهت‌گیری افزایش قیمت بنزین در بودجه باید به سوی حمل‌ونقل عمومی و ریلی باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
این تنها شهرداری هستش که فکنم طلبکاره چون بقیه همه بدهکاره ستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین