پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
ابوالفتح شادمهری با بیان اینکه اگر هر خانه ای که مدیران در آن رفت و آمد کنند را ثبت کنیم باید همه تهران را حفظ کنیم، گفت: . نزدیک 70 بنای تاریخی در دست شهرداری است و به دنبال این هستیم تا برای زیر ساخت های گردشگری از آن ها استفاده شود .

شعار سال: ابوالفتح شادمهری، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در رابطه با عمارت گلستان گفت:  برای اینکه خانه ای ثبت شود، میراث فرهنگی ضوابط خاص دارد ولی قاعدتا جایی که می خواهد ثبت شود باید مربوط به شخصیت خاصی باشد، معمار بنا فرد شاخصی باشد یا واقعه خاصی در خانه ای رخ بدهد که به عنوان خانه تاریخی ثبت شود.

او افزود: این خانه در سال 1354 پروانه ساخت گرفته است. از نظر بنده به جز آینه کاری این مجموعه بنای شاخصی نیست.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران تصریح کرد: آینه کاری های خیلی نفیس تر در خیلی خانه های شمال شهر وجود دارد. نزدیک 70 بنای تاریخی در دست شهرداری است و به دنبال هستیم تا برای زیر ساخت های گردشگری از آن ها استفاده شود.

شادمهری با اشاره به اینکه خانه های فاخرتر در محله عودلاجان وجود دارد، گفت: برخی خانه ها ارزش ثبت ملی دارند اما برخی دیگر ارزشمند هستند.

 مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در پاسخ به این سوال که این مجموعه محل زندگی برخی شهرداران بوده است، افزود: خیلی از وزارتخانه ها خانه های سازمانی دارند، اگر اینگونه بخواهیم حساب کنیم آیا دلیل دارد که همه آن ها را ثبت کنیم؟ اگر اینگونه باشد باید کل شهر را حفظ کنیم.

او در رابطه با خانه شاملو در محدوده کریمخان اظهار کرد: او در آنجا مستاجر بوده است. قرار باشد هر یک از فرهیختگان ما در هر خانه ای مستاجر بوده اند و یا رفت و آمد کرده اند را ثبت کنیم باید کل تهران را ثبت کنیم.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در رابطه با ارزش معماری این مجموعه گفت: بنای فاخر اگر معمار خاصی داشته باشد و از نظر معماری اسلامی و ایرانی باشد دارای ارزش است و  از این خانه ها در شهر داریم و حتما آن ها را حفظ می کنیم.

تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 4 بهمن 98، کد مطلب: 954868: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
این همه بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی رو ول کردید رفتید سراغ چند تا خونه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین