پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوزاندن کتاب پزشکی در شأن فردی در لباس روحانیت نبود، این فرد در استانهای مختلف مردم را به واکسن نزدن ترغیب کرده و موضوع شکایت وزارت بهداشت از وی هنوز منتفی نیست.

شعار سال: کریم همتی روز سه شنبه افزود: فردی که اخیرا کتاب پزشکی را سوزانده و طرفداران او در چهار استان تبلیغاتی داشتند که مردم واکسن نزنند و در این زمینه موفقیت هایی هم داشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این زمینه قانون مشخصی نداشتیم، در بین قوانین گشتیم و دیدیم به جز قانون اجباری شدن مایه کوبی آبله در زمان امیرکبیر قانونی در این زمینه نداشتیم و به همین علت برخی مردم این استانها اعلام می کردند که اجازه نمی دهیم فرزندانمان واکسن بزنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت افزود: این موضوع را امسال در قالب لایحه بودجه به مجلس آوردیم. البته لایحه بودجه بیشتر عدد و رقم های بودجه ای است به همین علت در تبصره های بودجه به نحوی این موضوع را قرار دادیم که این مشکل حل شود. در متن این لایحه آمد که وزارت بهداشت موظف است که واکسیناسیون کودکان را انجام دهد، عدد و رقم هایی هم آورده شد که در قالب قانون بودجه قابل تصویب باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس این قانون اگر از این پس فردی از انجام واکسیناسیون ممانعت کند، وزارت بهداشت می تواند به صورت قانونی با وی برخورد کند و وزارت بهداشت موظف است که هم واکسیناسیون را انجام دهد و هم افرادی را که ممانعت می کنند به مراجع ذی صلاح معرفی کند.

وی افزود: موضوع ممانعت از واکسن در چهار استان برای وزارت بهداشت مشکل ساز شده بود و شهروندانی بودند که اجازه نمی دادند فرزندانشان واکسن بزنند. وقتی دلیلش را پرسیدیم می گفتند همین فردی که کتاب هاریسون را آتش زده و گروه طرفدار وی این را گفته اند و تبلیغات زیادی داشتند که مردم واکسن نزنند.

همتی ادامه داد: کار این فرد که لباس روحانیت بر تن دارد در آتش زدن کتاب پزشکی بسیار نادرست بود. انتظار وزارت بهداشت از حوزه علمیه این بود که برخورد جدی تری انجام دهد و صدور یک بیانیه کافی نیست. کتاب هاریسون کتابی است که در جامعه پزشکی کل دنیا مورد احترام است و اصلا در شأن یک روحانی نبود که یک کتاب را بسوزاند.

وی درباره اقدام وزارت بهداشت در واکنش به سوزاندن کتاب پزشکی هاریسون گفت: وزارت بهداشت تا این لحظه از این فرد شکایت نکرده است. به هر حال سوزاندن کتاب آن هم توسط یک نفر از جامعه روحانیت که جزو گروه های مرجع بین مردم هستند، کار نادرستی بود. این موضوع در وزارت بهداشت همچنان در حال بررسی است و موضوع شکایت وزارت بهداشت از این فرد هنوز منتفی نیست.

طی هفته گذشته ویدئوی فردی به نام تبریزیان در فضای مجازی منتشر شد که کتاب «اصول طب هاریسون» که یکی از کتب مرجع پزشکی است را آتش می‌زند.

این اقدام با واکنش انتقادی بسیاری روبرو شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت فانا، تاریخ 9 بهمن 98، کد مطلب: 24670: www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
خیلی حرکت زشت و موهن و به دور از شان روحانیت بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین