پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۹۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
انتشار خبر حذف ارز دولتيِ واردات شکر شوک جديدي به بازار وارد کرد و به نظر مي رسد قيمت اين محصول در روزهاي آتي بالاتر نيز خواهد رفت. ممانعت گمرک از انتشارِ آمار واردات سال 98 نيز بر ابهامات افزوده است، به طوريکه در مراجع رسمي داخلي آمار واردات طي ماههاي اخير منتشر نشده و احتمال مي رود حجم بسيار بالايي شکر به کشور وارد شده باشد. چون بر اساس آمار منتشر شده از سايت معتبر TradeMap ايران دستکم 1 ميليون تن از دي ماه 97 تا آذر ماه 98 به کشور وارد کرده است. گمانه زني ها نيز مبني بر تخصيص منابع ارزي قابل توجهي به واردات شکر در اين بازه زماني افزايش يافته است و مشخص نيست آيا براي ساير محصولات اساسي ارز در دسترس موجود است يا خير؟
شعارسال:  انتشار خبر حذف ارز دولتيِ واردات شکر شوک جديدي به بازار وارد کرد و به نظر مي رسد قيمت اين محصول در روزهاي آتي بالاتر نيز خواهد رفت. ممانعت گمرک از انتشارِ آمار واردات سال 98 نيز بر ابهامات افزوده است، به طوريکه در مراجع رسمي داخلي آمار واردات طي ماههاي اخير منتشر نشده و احتمال مي رود حجم بسيار بالايي شکر به کشور وارد شده باشد. چون بر اساس آمار منتشر شده از سايت معتبر TradeMap ايران دستکم 1 ميليون تن از دي ماه 97 تا آذر ماه 98 به کشور وارد کرده است. گمانه زني ها نيز مبني بر تخصيص منابع ارزي قابل توجهي به واردات شکر در اين بازه زماني افزايش يافته است و مشخص نيست آيا براي ساير محصولات اساسي ارز در دسترس موجود است يا خير؟
 

اما نکته نگران کننده تر اينکه چرا بايد درحالي که توليد و اشتغال در داخل کشور با مشکل روبروست، يارانه در قالب ارز دولتي به واردات اختصاص يابد آنهم محصولي که در نهايت بايد در توليد نوشابه‌ها، شيريني و شکلات و ... مصرف شود که چيزي جز سلامتي براي مردم در پي نخواهد داشت؟
 
چرا بايد در حالي که کشور در تامين ارز حاصل از صادرات نفت خام به مشکل خورده، منابع يارانه‌اي دولت به جاي حمايت از توليد و اشتغال صرف واردات کالاهاي غير ضرور و بعضاً مضر شود؟ بايد روشن شود در اوج جنگ اقتصادي چه کساني از اين سبک تصميم گيري سود مي برند و اين سودجويي به قيمت ضرر توليد و سلامتي مردم تمام مي شود. چرا بايد پس از خودکفايي ايران در سال 96 در توليد شکر بعد از کمتر از دو سال شاهد واردات 1 ميليون تني باشيم؟
 
پاسخ به تمامي سوالات و ابهامات متوجه آقاي جهانگيري معاون رئيس جمهور است کسي که دو سال پيش اعلام کرد براي هر کس و براي واردات هر محصولي به هر ميزان ارز دولتي در اختيار قرار خواهد گرفت. ايشان بايد پاسخ دهد چرا حالا ارز دولتي را از واردات شکر حذف کرده و قطعا پاسخ به اين سوال مسائل زيادي را روشن خواهد کرد!
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت موسسه مصاف ایرانیان   ،تاریخ انتشار:  16  بهمن    1398،کدخبر:  33921  ،/www.masaf.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین