پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
به دنبال شیوع ویروس کرونا و اعمال تاثیرات منفی آن بر بازار، هزینه‌های حمل و نقل دریایی کالا اُفت ۹۹.۹۵ درصدی را به همراه داشته است.

شعار سال: بلومبرگ نوشت: بحران ویروس کرونا در چین بسیاری از بازار‌ها را ملتهب کرده است، در این میان بیشترین تأثیر بر روی بازار حمل بار مشاهده می‌شود. به طوریکه هزینه‌های حمل ونقل دریایی کالا‌ها اُفت ۹۹.۹۵ درصدی را به همراه داشته است.

این گزارش ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در چین، بازار تقاضای فله‌بر‌هایی که سنگ‌آهن را حمل می‌کند، تحت شعاع خود قرار داد. نرخ‌های کرایه حمل فله‌بر‌های کیپ‌سایز غول‌پیکر که عموماً برای حمل مواد خام مانند سنگ‌آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد، با رسیدن به کمتر از چهارهزار دلار در روز کاهش ۹۰ درصدی را نسبت به اوج نرخ‌های کرایه حمل در سپتامبر ۲۰۱۹ تجربه کرد. سنگ‌آهن بزرگترین کارگوی فله خشک از لحاظ حجم تجاری است به طوریکه تجارت دریابرد سالانه آن در مجموع به حدود یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تُن می‌رسد. دلیل این میزان بالای حجم تجاری این است که فله‌بر‌ها سنگ‌آهن را که ماده اولیه تولید فولاد به شمار می‌آید از معادن غول‌پیکر در برزیل و استرالیا برای مشتریان در چین و اروپا حمل می‌کنند.

لازم به ذکراست: شاخص فله خشک در ژانویه ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح از ۲۰۱۶ به این طرف اُفت پیدا کرد. شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش سریع آن بازار حمل محموله‌های باری که به دلیل تعطیلات سال نوی چینی ضعیف شده بود را تقریباً به زانو درآورده است.

درادامه این گزارش آمده است: ریزش نرخ‌های کرایه حمل ونقل دریایی منعکس کنندۀ میزان تأثیر چین بر روی بازار‌های جهانی کالا‌هایی مانند مس و نفتِ خام است که تحت تأثیر شیوع ویروس مذکور با سقوط شدید قیمت‌ها مواجه شده‌اند.

"Ralph Leszczynski" رئیس بخش تحقیقاتی شرکت کارگزاری بانچروکاستا می‌گوید؛ با توجه به اینکه معلوم نیست تا چه زمانی پیامد‌های ویروس کرونا ادامه داشته باشد، انتظار می‌رود اُفت نرخ کرایه حمل به قوت خود همچنان باقی بماند. اگر از لحاظ فصلی شرایط را در نظربگیریم، نرخ‌های کرایه حمل همیشه در ماه ژانویه به دلیل سال نوی چینی پایین است، همچنین به علت آب و هوای بد، سطح تقاضا از برزیل روند نزولی را طی می‌کند، در این میان شیوع ویروس کرونا عامل دیگر بسیار مؤثر در روند نزولی بازار به شمار می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ 15 بهمن 98، کد مطلب: 85863: www.mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
کرونا صنایع مهم دنیا رو داره تعطیل میکنه واقعا عجیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین