پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
حسن موسوی،معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه هیچ یک از قطارهای نوروزی به دلیل کنسلی بلیت حذف نشده است،‌گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در ظرفیت‌های خالی کماکان انجام می‌شود، ضمن آنکه به ضدعفونی قطارها توجه ویژه داریم.

شعار سال: معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه هیچ یک از قطارهای نوروزی به دلیل کنسلی بلیت حذف نشده است،‌گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی در ظرفیت‌های خالی کماکان انجام می‌شود، ضمن آنکه به ضدعفونی قطارها توجه ویژه داریم.

حسن موسوی، در تشریح آخرین وضعیت عملیات ضدعفونی قطارها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توضیح داد: پیش از یکم اسفند ماه امسال و زمانی که هنوز موضوع شیوع کرونا در کشور ما چندان مطرح نشده بود، تلاش کردیم در باب پیشگیری از طریق اطلاع‌ رسانی بروشورهای مختلف در قطارها و همچنین داخل ایستگاه راه‌آهن نصب کنیم.

وی ادامه داد: پس از شیوع این بیماری در کشور تلاش کردیم در ایستگاه‌ها و داخل قطارها اطلاع‌رسانی بابت جلوگیری از شیوع بیماری بیشتر شود.

معاون مسافری راه‌آهن افزود:‌ بلافاصله جلساتی با شرکت‌های ریلی برگزار کردیم و مقرر شد، همه قطارهای مسافری هم در مبدأ و هم در مقصد ضدعفونی شوند. همچنین قطارهای حومه‌ای نیز به دقت پس از هر سفر ضدعفونی شود، ضمن آنکه راه‌آهن بر عملکرد ضدعفونی شرکت‌های ریلی نظارت دارد، البته همه شرکت‌ها در این حوزه پای کار آمده‌اند تا حداکثر اقدامات مناسب جهت جلوگیری از شیوع بیماری در داخل ایستگاه‌ها و قطارها انجام شود.

موسوی گفت:‌ به صورت شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی و داخل کوپه‌ها ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی تأکید کرد: همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط همه مأموران قطار و مهمانداران در دستور کار قرار گرفته است و استفاده از ژل‌های ضدعفونی و ضد عفونی کردن ظروف و وسایل آشپزخانه قطارها به دقت دنبال می‌شود.

* پیش‌فروش نوروزی بلیت قطارها کماکان ادامه دارد

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه فعلاً کاهش تقاضای سفر برای ایام نوروز به دلیل شیوع بیماری کرونا نداشته‌ایم، گفت:‌ پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی مطابق قبل در حال انجام است و مردم نسبت به خرید بلیت برای این ایام در تاریخ‌هایی که ظرفیت باقی مانده است، اقدام می‌کنند، البته به هر حال برخی از مسافران به دنبال تغییر، استرداد و یا انصراف از سفر هستند که راه‌آهن با آنها همکاری می‌کند.

وی تأکید کرد: تا کنون هیچ یک از قطارهای نوروزی به دلیل کنسلی سفر حذف نشده است؛ وظیفه خود را برای جابه‌جایی مسافران انجام می‌دهیم و مطابق استانداردها و پروتکل‌ها به نحوی عمل می‌کنیم که از شیوع بیماری در قطارها و ایستگاه‌های راه‌آهن جلوگیری شود.

* تشریح جزئیات چگونگی استرداد بلیت

معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: مطابق قرارداد برای استرداد بلیت‌های قطارهای مسافری اگر تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت قطار باشد، ۱۰ درصد به عنوان هزینه و کارمزد آژانس‌ها کسر می‌شود و ۹۰ درصد به مسافر برمی‌گردد و این طبق روال همیشگی است.

وی ادامه داد: اما پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی ما دستورالعمل طرح استرداد بلیت قطارهای مسافری را اعمال کردیم.

وی توضیح داد: مسافرانی که قصد تغییر تاریخ سفر خود را دارند می‌توانند تا حداقل ۷۲ ساعت پیش از تاریخ حرکت قطار خود با شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ که سامانه صدای مسافر راه‌آهن است تماس بگیرند و بابت تهیه بلیت جایگزین و هماهنگی اقدام کنند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: مسافرانی که پیش از تاریخ سوم اسفند ماه بلیت قطار خریداری کرده‌اند و قصد کنسل کردن آن را دارند می‌توانند از هفتم اسفند ماه تا ۲۹ اسفند ماه و حداکثر تا ساعت ۱۲ روز پیش از تاریخ حرکت قطار به مراکز مجاز فروش بلیت مراجعه کنند و نسبت به استرداد بهای بلیت خود بدون کسب جریمه کنسلی اقدام کنند.

موسوی اضافه کرد: مسافرانی که پیش از سوم اسفند ماه بلیت قطار خریداری کرده‌اند و در ۴ روز گذشته یعنی از سوم اسفند ماه تا ۶ اسفند ماه بلیت خود را پس داده‌اند ۱۰ درصد جریمه کنسلی مشمول آنها شده است و ۹۰ درصد هزینه بلیت خود را دریافت کرده‌اند که این افراد هم می‌توانند از ۱۶ فروردین ماه سال ۹۹ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ با مراجعه به آژانس‌ها و مراکز استرداد کننده بلیت آن ۱۰ درصد هزینه کنسلی کسر شده را هم دریافت کنند.

وی تأکید کرد: مسافران لازم است حتماً هنگام کنسل کردن بلیت کارت ملی به همراه داشته باشند و یا اصل بلیت در خریدهای حضوری و یا پیامک بلیت در خریدهای اینترنتی را ارائه دهند.

وی تأکید کرد: بلیت قطارهایی که از تاریخ سوم اسفند به بعد خریداری شده است مشمول این بخشنامه استرداد نیست و شرایط استرداد آن طبق شرایط قبلی و مشمول درصدی کسر خواهد بود.

وی تأکید کرد: ما شرایطی را فراهم کردیم که اگر مسافری بلیتی را از آژانس A خریداری کرده است و قصد استرداد آن را در آژانس B و در شهری دیگر داشته باشد، امکان استرداد بدون کسب جریمه را داشته باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:7اسفند1398،کد خبر: 1357643،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
بیچاره کسایی که خرید کردن و دیگه نمی تونن سفر برن حسابی به داستان می خورن سر کنسلی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین