پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح جلسه امروز کمیسیون پرداخت و گفت: فقر آستانه تحمل مشخصی دارد که ابعاد امنیتی پیدا می‌کند این درحالی است که افراد تحت پوشش کمیته امداد به دلیل نبود اعتبارات با مشکل مواجه هستند.

شعار سال:

سیدحسین نقوی حسینی به تشریح دستور کار امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و گفت: میهمان ویژه امروز کمیسیون آقای دکتر حسین راغب الحسین نماینده مجلس سوریه بود که در ابتدای جلسه از دولت و مجلس و نمایندگان مجلس به جهت حمایت از دولت سوریه در مقابله با تروریسم تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: راغب الحسین معتقد بود روابط ایران و سوریه از ابتدای انقلاب اسلامی و از زمان حضرت امام (ره) خیلی خوب بوده و هست و تحولات اخیر منطقه هم درستی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. از زمان فعالیت تروریست‌ها در سوریه، زندگی مردم دچار مشکل شده و بیش از چند هزار نفر جان خودشان را از دست داده‌اند به‌ویژه زنان و کودکان و گسترش بیماری‌های مختلف و محاصره شهرهای مختلف که خود مصیبت دیگری است و در این مسیر ما دوستی حقیقی جز ایران نیافتیم. مردم به آب و کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند.

وی افزود: این نماینده مجلس سوریه همچنین بیان داشت در عدم حضور در مناسک حج با شما هم‌صدا هستیم و سوریه ممنوع از سفر به حج است و معتقدیم مکه و مدینه و مناسک حج با بهترین نظر کشورهای اسلامی باشد و نه رژیم آل سعود.

نقوی حسینی ادامه داد: پس از بیانات راغب الحسین بنا بر این شد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه‌ای به هلال احمر و صلیب سرخ بنویسد و از آنها بخواهد که به مردم در محاصره دو شهر فوئله و کفریا کمک شود و در جهت آزادی مردم این دو شهر تلاش بین‌المللی صورت پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه تا کنون 2 هزار و 500 نفر از مردم این شهر به شهادت رسیده‌اند، عنوان کرد: کمیسیون بنا دارد که مسائل سوریه را به طور جدی دنبال کند.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را پیرامون برنامه‌های کمیسیون بیان کردند و انتقادات و پیشنهادات خود را پیرامون بهبود برنامه‌های کمیسیون ارائه کردند که نجفی، برومندی، کریمی قدوسی، نقوی حسینی، نوریان، کواکبیان، فلاحت پیشه، شوشتری از جمله اظهارنظرکنندگان بودند.

نقوی حسینی در ادامه به دستور کار بعدی کمیسیون امنیت اشاره کرد و گفت: در ادامه جلسه، فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه با قمشه معاون پارلمانی و خانم رهبر معاون حمایت از خانواده کمیته امداد در جلسه حضور یافت تا گزارشی از فعالیت‌های مجموعه ارائه کند.

نماینده مردم ورامین در ادامه به سخنان فتاح اشاره و بیان کرد: حدود 4 میلیون نفر به عضویت کمیته امداد درآمده و بیش از 2 میلیون نفر در نوبت عضویت هستند که باید بررسی شود همچنین فقر موضوع مهمی است و آستانه تحمل آن مشخص است و همه این موارد مربوط به امنیت ملی کشور است.

وی ادامه داد: فتاح معتقد بود اینکه طبقه پایین جامعه به امام (ره) و انقلاب و رهبری وفادارند، برخاسته ایمان و اعتقادات آنهاست ولی باید فکری به حال این طبقه کرد و اعتبارات موجود کمیته امداد پاسخگو نیست همچنین همه کسانی که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و تأمین اجتماعی نیستند، با مشکل روبرو هستند و با درآمد سالانه 700 یا 800 هزار تومان نمی‌شود خانواده را اداره کرد؛ این در حالی است که همه اینها طرفدار نظام و انقلاب هستند البته به امداد این نظام آفرین باید گفت که تفاوتی بین شهروندان خود قایل نمی‌شود به طوری که 15 درصد تحت پوشش اهل سنت هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه، همکاران عضو کمسیون اظهار نظر و دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند؛ کواکبیان، فلاحت پیشه، صفاری نطنزی، جمالی نوبندگانی، حسن بیگی، نجفی، علوی، برومندی، رضایی، نانواکناری و برزگر نظر ات خود را مطرح و بعد از آن فتاح توضیحات مختصری ارائه کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31 مرداد 95 ، کد مطلب:95050120198: www. isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
باسلام خدمت نمایندگان امنیت ملی بنده هم بافرمایشات ایشان در مورد فقر اقتصادی هم نظر هستم وانسان گرسنه نه دین را میشناسد ونه قانون راوصد درصد فقر وگرسنگی در امنیت ملی کشور تاثیر دارد وبنده بازنشسته هستم وبخداقسم بنده فقط ۵روز درماه پول توجیب دارم. ایا تکریم ازبازنشسته ها باداشتن نوه ونتیجه وسرپرست خانواده وصدها مشکل روز مره باحقوق ۱۴00000تومان که هرما۵00هزار تومانش خرج اب برق تلفن گاز وموبایل می شود. با یک ملیون می شود خانواده راباداشتن مهمان وچند نفر دانش اموز ودختر و پسر دم بخت اداره کرد . اگر واقعا نما ینده ملت هستید خودتان را جای ما باز نشسته ها بگذارید اگر یک روز تحمل کردید . بخدا نمی کنید هرچیزی حدی دارد.
مدیر پایگاه بدون هیچ گونه تعصب و جانبداری سیاسی، پیام حاضر و پیام هایی از این جنس باید مورد توجه رئیس جمهور و کابینه محترم قرار بگیرد. آیا واقعا عملکرد جناب دکتر ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه ، قابل دفاع می باشد؟ آیا نمی شود با تدابیری چند، وضعیت معیشتی مردم را تا اندازه ای بهبود بخشید؟ بهتر است توصیه های مقام معظم رهبری را در سال اقتصاد مقاومتی ، مجددا مرور کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین